• Anonym (Sam)

Förälskad i min kk

Kille 27 år. Har haft flera lite "lösa" förbindelser med kvinnor. Oftast har det slutat med att tjejen fått känslor och vi har fått avbryta. Har alltid varit i klartext att vi ses casual. 
    Men för några månader sedan trilla en 9 år äldre kvinna in i mitt liv. Hon är olika alla andra jag träffat i min egen ålder. Frammåt, stark och glad. Med henne har jag kunnat vara mig själv och jag har utvecklat känslor. Nu för nån månad sedan tog hon ämnet "vart vi har varandra". Jag blev införstådd med att hon inte har känslor. Hon säger att det tar tid för henne att bli kär. Hon har också sagt att om hon faller för mig kommer hon backa och bli tyst. 

Så nu är jag här. Kämpar med att glömma henne. Hon skrev kort i helgen men jag valde att inte svara. Känner nu att jag behöver förklara mig för henne? Hur ska jag från ingenstans skriva till henne varför jag backat utan att det framstår som konstigt ? Jag drar mig för att förklara också, hon kommer troligtvis tycka att vi ska sluta att ses för min skull. Om jag känner henne rätt. Vet inte om jag vill bränna mina broar. Någon som kan nysta knutarna i mitt huvud? 

• Svar på tråden Förälskad i min kk
  • Teresse7

Hon har ju sagt att det tar tid för henne att bli kär. Inte att hon inte känner någonting. Träffa henne tycker jag.  
    Ta reda på mer exakt vart du har henne känslomässigt. Om hon känner någonting. Vill hon ha ett förhållande ? 

• Motherinlaw
    Teresse7 skrev 2025-03-24 18:38:56 följande:

Hon har ju sagt att det tar tid för henne att bli kär. Inte att hon inte känner någonting. Träffa henne tycker jag.  
    Ta reda på mer exakt vart du har henne känslomässigt. Om hon känner någonting. Vill hon ha ett förhållande ? 

Jag håller med men jag kan förstå dig också, ibland vill man så gärna veta samtidigt som man är rädd för svaret. 
Svar på tråden Förälskad i min kk