• Anonym (Knut)

Är det vanligt att tjejer har extremt bekräftelse behov?

Jag är kille 26 år. Dejtat en tjej nån månad nu. Det känns bra förutom att hon har ett extremt bekräftelse behov. Hon klarar inte tre dagar utan vi hörs. Vi har inte pratat om oss så vi är inte ihop. Vi har setts några få gånger. 

Vi skriver några mess om dagen, allt känns bra. Sen skicka hon häromdagen och jag jobbade, bilmekaniker. Jag kan inte släppa allt och svara på några minuter. Ligger ju liksom i en motorhuv och grejar. Tar upp telefonen först vid lunch och då har hon skickat flera meddelanden. Hon undrar varför jag inte svarar och om jag inte vill ses mer så lär det bättre jag skriver det. Jag lugnade henne och förklarade att jag har mkt på jobbet bara. Vi sågs i lördags och allt va bra. Sen i söndags åker jag hem från henne och ska på kalas med släkten. Kommer hem kl 20 och har tvätt. Lägger mig på soffan och somnar ifrån allt. På morgonen har jag flera meddelanden där hon skriver att hon vill att jag berättar om jag bara leker med henne. Jag leker inte med henne. Men jag förstår inte mig alls på denna hysterin. Jag svarar alltid annars men just nu är det sjukt mkt vilket jag sagt. Är detta ett vanligt beteende hos tjejer ? Panikslagen. Man tappar ju intresset direkt nästan.

• Svar på tråden Är det vanligt att tjejer har extremt bekräftelse behov?
  • Anonym (Hm)

En del tjejer har det men tjejer är ingen homogen grupp lika lite som killar är det.

• Anonym (Förstår båda)

Kan förstå er båda. Förstår att det inte är kul för dig, samtidigt förstår jag henne också. Är nog inte ovanligt att folk vill höras varje dag när de dejtar. Det där när du var på jobbet är orimligt, men att höras på kvällen innan man lägger sig tycker jag är högst rimligt.

• Auriela

Kort svar ja det är det nog tyvärr. 

Var tydlig så hon fattar. T ex: jag kollar mobilen på lunchen, inte under tiden jag jobbar . Och kontrollera att hon fattar att du grejar med en bil och alltså rent fysiskt är förhindrad att svara. 

När det gäller kvällen - sånt händer. Min särbo  somnar i soffan ibland, I början trodde jag att han kanske var med någon annan då eftersom han inte hörde av sig?men nu när vi känner varandra fattar jag varför han är tyst en kväll. Du kan bara vara ärlig och snällt rak. Vis a att du fattar att hon är extremt osäker men att du är ärlig och trygg.  

• EnAnonumius

Sjukt tröttsamt med människor som skriver en anekdot, och sedan frågar om "kvinnor generellt", baserat på anekdoten..

Som anonym(Hm) påtalade kvinnor är inte en homogen grupp. Det finns både kvinnor och män som ha sjukligt bekräftelse behov.

DEN tjejen du tar upp i din anekdot har i mitt tycke sjukligt bekräftelse behov.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (123)

Jag har bekräftelsebehov, massor Solig

Vi dejtar inte ens än utan chattar bara, men jag vill att vi hörs flera gånger om dagen för jag blir lugn av det.

Hade han inte hört av sig på 3 dagar hade jag tagit det som han inte är intresserad över huvud taget.

Jag kan skicka ett meddelande och sedan hör jag inte av honom på vad som känns som evigheter, och på snap ser man hur lång tid det gått, 12 minuter!!!! Så känslorna speglar inte alltid verkligheten :)

Men jag är extrem, dock så accepterar han det, så vi funkar bra ihop.

Men säger han att han är upptagen på jobb förstår jag ju det. Och att du svarar vid lunch är helt okej... Men inte att inte höra av sig på 3 dagar...

• Anonym (Knut)
    EnAnonumius skrev 2025-03-25 04:01:20 följande:

Sjukt tröttsamt med människor som skriver en anekdot, och sedan frågar om "kvinnor generellt", baserat på anekdoten..

Som anonym(Hm) påtalade kvinnor är inte en homogen grupp. Det finns både kvinnor och män som ha sjukligt bekräftelse behov.

DEN tjejen du tar upp i din anekdot har i mitt tycke sjukligt bekräftelse behov.

Absolut men i mitt tycke är kvinnor och män olika generellt. Det är min upplevelse att det är så och jag formulerar mig så gott jag kan. Jag fattar också att ala är olika. Men just detta beteende verkar ligga nära till hands för flera kvinnor. 
  • Anonym (Knut)
    Anonym (123) skrev 2025-03-25 05:34:18 följande:

Jag har bekräftelsebehov, massor Solig

Vi dejtar inte ens än utan chattar bara, men jag vill att vi hörs flera gånger om dagen för jag blir lugn av det.

Hade han inte hört av sig på 3 dagar hade jag tagit det som han inte är intresserad över huvud taget.

Jag kan skicka ett meddelande och sedan hör jag inte av honom på vad som känns som evigheter, och på snap ser man hur lång tid det gått, 12 minuter!!!! Så känslorna speglar inte alltid verkligheten :)

Men jag är extrem, dock så accepterar han det, så vi funkar bra ihop.

Men säger han att han är upptagen på jobb förstår jag ju det. Och att du svarar vid lunch är helt okej... Men inte att inte höra av sig på 3 dagar...

Jag är intresserad men eftersom det är väldigt tidigt så känner jag att det inte ska behöva bli nått dramatiskt för att jag inte svarar konstant. Jag visar tydligt mitt intresse när jag svarar och skriver hellre ett lite längre meddelande än håller på att chatta dagarna i ändå. Jag har alltid skrivit ett längre meddelande 2-3 gånger om dagen. Om jag svarat kortare för att jag jobbat eller nått annat så har hon inte svarat alls. Inget jag ältar eller funderar på. Ett kort meddelande går inte alltid att svara på. Man kan ta upp tråden igen senare. Hon verkar inte alls kunna hantera detta och jag lessnar tyvärr på detta. 
  • Anonym (En tjej)

Oj j-klar. Det där hade jag aldrig orkat med. Du måste ju få ha ett liv för tusan. Jag hade backat om en kille höll på så. 

• Anonym (Falabella)

Min man veckopendlade i tre år, vi hördes inte av alls under veckan då om inte något hade hänt med vårt barn/ det fanns specifika saker att diskutera.

Samma om jag var på tjänsteresa- orka hålla på och ringa när man jobbar långa dagar med jetlag? Kan ju bara bli katastrof om man lovar det och sen inte kan hålla det.

Alla sköter sitt bara och så ses man och berättar allt live till helgen.

Jag fattar alltså inte var dagens kissnödiga brudar med separationsångest kommer ifrån, de kan inte ha någon stolthet alls eller så har de helt enkelt för lite att göra. Jag hinner knappt komma till jobbet så är det dags att gå hem, så den som hade krävt svar på sms inom några minuter av mig hade åkt ut.

• Lynx123

Kanske dags att ta ett snack? Det blir oftast mycket bättre om man reder ut sådant där redan i början - det skulle kännas tryggare för henne och lugnare för dig.

Svar på tråden Är det vanligt att tjejer har extremt bekräftelse behov?