Hur släppa detta?
Min kille har haft lite alkoholproblem kan man väl säga. Han drack inte ofta men när han väl gjorde det så spårade det ur. Han kom inte ihåg nånting dagen efter. Svamlade bara en massa och förstod inte vad man sa när han var packad. Däckade på golvet naken av någon anledning . Blev otrevlig emellanåt. Osv.
Det här är nu längesen. Han har slutat dricka helt. Det tog flera år. Hela hans släkt och flera av hans vänner dricker för mycket och det var okej för alla. Den enda som sa ifrån var jag så jag hade ingen talan. Han trodde jag överdrev eftersom ingen annan sa något.
Problemet är att hans släkt påstår att han har snackat skit om mig på fyllan. Jag har frågat min kille om det är så och vad han isåfall har sagt. Vi har pratat mycket om det här och tror båda två att det var medans han inte förstod / trodde på mig. Hans släkt vägrar säga något, de menar på att de inte har med det att göra och vill inte lägga sig i. Så det kan lika gärna vara påhitt därifrån.
Vad gör man? Vi har det bra på så vis och jag känner att jag har kommit över det här ganska hyfsat. Han dricker som sagt inte längre. Jag vill helst inte diskutera drickandet i den här tråden. Utan vad man gör när släkten påstår något sådant. Strunta i det?