• Frankie90

Ta inositol efter p-piller? (Ej PCOS)

Jag är 34 (blir 35 i år) och jag och sambon planerar vårt första barn, jag slutade med p-piller 14 februari (efter att ha ätit det i ca 20 år..) och fick p-piller mensen 18 februari, har fortfarande inte fått varken ägglossning eller mens.. Har dock haft mensvärk runt där mensen skulle kommit som försvann lika fort samt ont i brösten som kommer och går, så kroppen jobbar antar jag. 
    Nu undrar jag om det är någon utan PCOS som har provat myo-inositol efter att ha avslutat p-piller? 

Jag har beställt hem Myo-inositol kapslar men enligt chatpgt så kan det fördröja ägglossning ännu mer om man redan har låga nivåer av LH efter p-piller. Men att det samtidigt kan bidra till att kroppen ?hittar tillbaka? snabbare så jag är lite splittrad.. 

Jag vet att det kan ta tid för kroppen att återställa sig men är lite otålig med tanke på min ålder så vill gärna hjälpa kroppen på traven. Jag äter redan hälsosamt med långsamma kolhydrater, nyttiga fetter och mycket protein, dricker aldrig alkohol och tränar regelbundet samt är normalviktig. 

Svar på tråden Ta inositol efter p-piller? (Ej PCOS)