• Anonym (Ts)

Nervsmärta underliv?

Någon tjej här på fl som har erfarenhet av nervsmärta i underlivet? Era symtom, hur ont det gör? Jag är förövrigt inte gravid.

Har tid hos vulva mottagning för smärtan längre fram för utredning, men ville kolla in här under tiden om någon annan har erfarenhet av det och vad som hjälpt.

Har alltså smärta på bara ena sidan av slidan/slemhinnorna som jag misstänker är nerver, då det är en ilande, skarp smärta. 

• Svar på tråden Nervsmärta underliv?
  • burleskburkläsk

Hoppas du snart får bra hjälp så du mår bättre!

Sökte på Chatgpt ang om tillskott som eventuellt kan hjälpa:

Vaginal nerve pain, often referred to as vulvodynia or pudendal neuralgia, can be quite uncomfortable. While it's important to consult with a healthcare professional to get an accurate diagnosis and treatment plan, certain supplements might support nerve health and help manage pain.

Here are a few supplements that are commonly considered for nerve pain:

Vitamin B12: Essential for nerve function and regeneration. It may help in cases of nerve damage or dysfunction.

Alpha-Lipoic Acid (ALA): Known for its antioxidant properties, ALA may help with nerve pain, particularly in cases of neuropathy.

Magnesium: Can help relax muscles and reduce nerve irritability. It may also support nerve function.

Acetyl-L-Carnitine: May support nerve regeneration and help reduce nerve pain.

Omega-3 Fatty Acids: These have anti-inflammatory properties and can help promote nerve health.

Curcumin: The active compound in turmeric, curcumin has anti-inflammatory properties and may support nerve healing.

• Anonym (k)
    burleskburkläsk skrev 2025-03-28 20:50:13 följande:

Vaginal nerve pain, often referred to as vulvodynia or pudendal neuralgia, can be quite uncomfortable. While it's important to consult with a healthcare professional to get an accurate diagnosis and treatment plan, certain supplements might support nerve health and help manage pain.

Vitamin B12: Essential for nerve function and regeneration. It may help in cases of nerve damage or dysfunction.

Alpha-Lipoic Acid (ALA): Known for its antioxidant properties, ALA may help with nerve pain, particularly in cases of neuropathy.

Magnesium: Can help relax muscles and reduce nerve irritability. It may also support nerve function.

Omega-3 Fatty Acids: These have anti-inflammatory properties and can help promote nerve health.

Curcumin: The active compound in turmeric, curcumin has anti-inflammatory properties and may support nerve healing.

Kan vi inte ha en högre nivå, TS har säkerligen redan googlat.
  • burleskburkläsk
    Anonym (k) skrev 2025-03-28 20:53:47 följande:
    Kan vi inte ha en högre nivå, TS har säkerligen redan googlat.
    Mycket hög nivå på din kommentar, hoppas TS hade stor nytta av den!
  • Anonym (Ts)

Någon som upplevt om att det blir värre efter mens? Det blir det för mig. Har för mig att efter mens så är man som mest låg på östrogen? 

• Anonym (Ts)
    burleskburkläsk skrev 2025-03-28 20:50:13 följande:

Tack för tips!
  • burleskburkläsk
    Anonym (Ts) skrev 2025-03-29 11:22:27 följande:
    Tack för tips!
    Tack själv och ha en fin dag!

Jag hoppas du mår hundra inom en snar framtid! 🤗
  • Anonym (k)
    burleskburkläsk skrev 2025-03-28 21:49:42 följande:
    Mycket hög nivå på din kommentar, hoppas TS hade stor nytta av den!
    Det är jävligt trist att mansplainingen även felaktigt använder Chatgpt nu för tiden. TS kanske tog det väl men många andra hade inte gjort det utan sett det för vad det är. Att tro att dessa råd verkligen var hjälpsamma är naivt.
  • burleskburkläsk
    Anonym (k) skrev 2025-03-29 11:50:58 följande:
    Det är jävligt trist att mansplainingen även felaktigt använder Chatgpt nu för tiden. TS kanske tog det väl men många andra hade inte gjort det utan sett det för vad det är. Att tro att dessa råd verkligen var hjälpsamma är naivt.
    Jag läste igenom det innan jag postade det och jag postade det till TS då jag tänkte att det kunde vara av intresse.

TS tackade även för min post, hon hade inte behövt tacka men gjorde det.
    Jag skiter I hur andra hade reagerat...de är helt irrelevanta här i tråden...lite som dina poster.

Kommer det från dig så är jag gärna naiv.

/naiv
Svar på tråden Nervsmärta underliv?