• Anonym (Så trött)

Lagligt att hindra?

Mitt barn har varit med om en olycka så jag vill träffa mitt barn fysiskt för att se hur barnet mår. Vi har delad vårdnad med varannan vecka,  men pappavecka just nu.

Har bonusmamman som inte äger bostaden utan endast är inneboend/gift med ägaren ( enskild egendom och äktenskapsförord finns) lagligt rätt att neka mig tillträde för att kunna träffa mitt barn?

• Svar på tråden Lagligt att hindra?
  • Anonym (?)

Vad säger fadtighetsägare, som jag antar är dit ex och pappan?

• Anonym (Så trött)
    Anonym (?) skrev 2025-03-29 10:54:00 följande:

Vad säger fadtighetsägare, som jag antar är dit ex och pappan?

Hon har manipulerat honom så han gör inget utan hennes godkännande.
    Jag som mamma borde väl ha rätt att se att mitt barn har det bra? Det är ju barnets bostad också.
  • Anonym (123)

Ja eftersom hon bor där

• Anonym (Stef)

Kan du inte FaceTimea barnet? Det är väl självklart att du inte kan tvinga dig in i någon annans bostad. Är du på riktigt orolig över ditt barn så får du ringa soc eller polisen. 

• Anonym (hem)

Ja vem som äger huset spelar ingen roll, det är att det är hennes hem som är avgörande. 

Synd att ni har så dålig kontakt er emellan. Känns konstigt att neka en förälder om ett barn varit med om en olycka. 

Du kan inte ringa pappan och höra hur barnet mår  i alla fall?

• Anonym (?)
    Anonym (Så trött) skrev 2025-03-29 11:02:07 följande:
    Jag som mamma borde väl ha rätt att se att mitt barn har det bra? Det är ju barnets bostad också.
    Du får inte ta dig in i någons hem utan deras ok.

Kolla med pappan om ni kan träffas utanför någonstans med barnen 
  • EnAnonumius
    Anonym (Så trött) skrev 2025-03-29 11:02:07 följande:
    Och du borde lära dig att lita på att pappan gör sitt bästa för att ert barn skall må bra.

Du vet väl om att det finns en uppfinning som heter "smartphone"? Du kan ju ringa och fråga om du får prata med barnet, det  kan ingen hindra dig att göra. Annars så ja så kan man faktiskt nekad dig tillträde till bostaden, även om du är barnets mamma. Du får ju knappast några lagfästa privilegier för att du är mamman så att du kan gå in i pappans bostad när det passar dig.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (123)

Du kan åka dit, ringa på och be att barnet kommer ut så ni kan träffas utanför bostaden, det kan hon inte hindra. 

• Anonym (Mannen)

Fråga barnets pappa vad hans barn kommer att tycka sen om de får reda på detta senare i livet. En toffel är vad han är och hans nya är en oempatisk och omogen person.

• Anonym (K)

Nåja, här har bara en sida av historien berättats. 

Svar på tråden Lagligt att hindra?