• Anonym (Less)

Vad gör man?

Har en person i min närhet. 
    Den är duktig på att driva mig till vansinne och jag har genom årens lopp försökt bryta kontakten med den. Men då blir personen desperat, hotar att ringa till polis för att kolla om jag lever osv, skickar mail, brev när jag vägrar svara den.

Sedan när jag till slut hör av mig,.. Ja då hör personen ALDRIG av sig på egen hand. Jag blir idiot av det här.

Såhär har personen hållit på i 22 år! Och sagt att den är dement! Vilket har varit lögn rakt igenom!

Nu börjar faktiskt bli dement på riktigt sedan ca 3 månader tillbaka och  glömmer bort saker. Men den vet och kommer ihåg precis att jag inte vill ha kontakt med den men leker att den har glömt allt varför jag blev arg eller sur för. 
    Men ändå så här inte personen av sig nu när jag har gett upp och har kontakt med den. Jag känner mig förnedrad varje jävla gång när jag är snäll och ha kontakt med den. Ock så spottar personen mig i ansiktet igen, hur man än vänder eller brider på det så lyckas personen göra det!

Jag går även upp väldigt lätt i temperament med den här personen då den felbehandlat mig så mycket genom årens lopp att det inte kan handla om att den skulle vara trög, utan snarare så tror jag att den har njutit av att alltid ´lyckas få tillbaka mig dit den vill ha mig. Och då har den helt slutat ta kontakt.

Dt gör det inte lättare nu när samma beteende fortsätter med exakt samma kommentarer och skådespeleri som tidigare, förutom att den nu börjar bli dement som sagt så nu får jag extrema skuldkänslor om jag blir arg på den för kanske, bara kanske så är den faktiskt omedveten om sitt beteende i dagsläget.

Personen har drivit mig till sådan vansinne genom åren att det har slutat med att jag gör illa mig själv. Men nu vet man inte hur länge eller kort tid den kommer att leva. 

Men jag känner att den fortsätter med exakt samma beteende så det kan ju inte vara en slump, men samtidigt så blir jag ju osäker.
    Vad ska man göra?

Svar på tråden Vad gör man?