Råd! Min sambo, våldsutsatt!
Hej! Min sambo har en stökig skilsmässa bakom sig. Under vår tid tillsammans har det kommit fram mer och mer. Kontroll, kränkningar och slag var vardag. Något jag anat delar av men inte allvarlighetsgrad. Barnen matas med hur dålig min sambo är, att han är ett svin, att han bara bryr sig om sig själv m.m. Detta är en mjuk och snäll man som skäms oerhört för att han inte lämnat tidigare och för allt som nu sker. Hans familj är alla varligt obekväma och nästintill rädda för exet. Hon lyfter sig själv och bara hennes sätt är rätt. Barnen får skuldtjänster när de är hos oss för att de har roligt, för att vi reser, att mamma måste städa själv medan vi har städerska etc. De är ledsna över att mamma "hatar" m.m. De är mellan 3 och 12. De är lojala så klart och vill båda sina föräldrar väl. Min sambo försöker kommunicera men det är svårt. Hon vill byta varannan dag och vägrar en hel vecka så barnen åker hit och dit. Jag upplever att de blir rotlösa och oroliga. Min sambo har nu sökt stödGreta Beatahos socialtjänsten med egen kurator kontakt samt råd hos familjerätten. Vad borde vi göra mer? Hur stöttar jag bättre? Att vara man och våldsutsatt tycks ännu svårare att gå förståelse eller stöd.