• Anonym (orolig för familjen)

Mögelallergi kan man ha syntom även utanför bostaden

Jag är så sjukt nojjig att vi ska ha mögelallergi i huset. Värst är det på morgonen. Snuva, jag måste alltid snyta mig och ibland har jag som en ond klump i halsen. 

Sonen låter lite knorrig när han sover, kanske är han lite täppt. 5 år. 

Maken harklar. 

Det känns som vi går och är små förkylda hela tiden. Snuva mm håller sig kvar länge efter en förkylning. 

Det som talar för att det inte är mögel- är att besvären är ju även när vi inte vistas i huset. Om vi bor tillfälligt på hotell, eller annan plats 2-3 nätter. Samma nästäppa på natten, samma snuva. mm. 

Kan ev mögelallergi hålla sig kvar ändå- eller borde vi bli bättre när vi lämnar huset? 

• Svar på tråden Mögelallergi kan man ha syntom även utanför bostaden
  • Johan70

Har man varit länge i en miljö med förorenad luft, så kan det sitta i under lång tid. Mögelsporer kan sätta sig i flimmerhåren i andningsvägarna, tror jag mig ha läst. Det är nog bäst att ta reda på vad det är i luften i ert hem som ger er problem.

• Anonym (orolig för familjen)

Jo läst det med. Men det konstiga är att symtomen är bara på natten, och morgonen. Inatt har jag haft ont i halsen tex , mindre ont på morgonen och sen släpper det under dagen- trots att jag är kvar i huset- eller tom sängen

Svar på tråden Mögelallergi kan man ha syntom även utanför bostaden