• Anonym (K)

Vad hade ni gjort?

Fick veta att jag har kondylom och haft det i säkert 1 år då mina besvär började. Har blivit fel behandlad med krämer och säkert så har kondylomen och allt  detta bidragit till att mitt underliv har blivit ömt och känsligt. 

Fick aladara kräm att började behandla med. Jag började behandlingen vid avslutad mens och då är mitt underliv som skörast, gjorde 2 behandlingar men mitt underliv klarade inte av det så jag avbröt. Kontaktade gyn om detta och hennes svar var att antigen ge det ett försök till, eller att vänta ut kondylomen att läka sig själv. 

Mina besvär har blivit så mycket värre Senate halvåret och har blivit väldigt torr med sa till henne att tiden kommer inte kunna läka kondylomen själv då jag bara får värre besvär och vågar inte heller fortsätta med aladara krämen då jag är rädd att smärtan ska bli kronisk av den starka krämen.
    Har berättat mina rädslor för gyn då jag har fått ett väldigt känsligt underliv och är rädd att det ska utvecklas till vestibulit.

Vad hade ni gjort i min sits? Hade ni gått igenom aladara behandlingar trots smärta som kan utvecklas och bli värre eller inte behandlat alls och låta tiden utvisa? 

Jag vet att det finns andra behandlingar som frysning, bränna men hon ger mig inte dom alternativen, kanske för att smärtan är värre?

• Svar på tråden Vad hade ni gjort?
  • Anonym (K)

Glömde skriva att det är platta kondylom som jag har, så det syns inte, syns bara om man kollar väldigt noggrant så ser man flikar och små små knottror. Fick också veta tt det är den snälla varianten, inte den som kan utvecklas till cancer 

Svar på tråden Vad hade ni gjort?