• Anonym (Eeeeee)

Abort v 5?

Hej!
    jag har bestämt mig för abort, var idag på VUL som visar v 5. BM sa att det var på gränsen att se graviditeten men jag fick ok att påbörja abort så tidigt ändå. Någon som har gjort abort så tidigt? Hur var det för er? 

• Svar på tråden Abort v 5?
  • Anonym (Aa)

Jag gjorde abort i v6 förra veckan, jag gjorde misstaget att googla runt om hur ont en abort gör och massa andra skräckhistorier kring det. För mig gick det bra, det kom igång 1 timme efter jag tagit 4 cycotec som man för upp. Efter 2 timmar var det klart, så för mig gick allt väldigt snabbt men vet inte om det har att göra med att det var så tidigt in i graviditeten

• Anonym (Eeeeee)

Tack för svar! Skönt att läsa?BM sa att det kan göra väldigt ont så jag fick med mig smärtstillande hem. Blödde du som kraftig mens? 

• Anonym (Aa)
    Anonym (Eeeeee) skrev 2025-04-04 07:28:56 följande:

Tack för svar! Skönt att läsa?BM sa att det kan göra väldigt ont så jag fick med mig smärtstillande hem. Blödde du som kraftig mens? 

Det gjorde väldigt ont och tog de smärtstillande jag fick med mig hem, men jag hade bara ont i ca 1-2 timmar och sedan hade jag bara smärtor som kändes som mensverk resten av dagen och i 2 dagar efter. När allt kom igång så blödde jag som en kraftig mens och gjorde också det i 2 dagar efter, efter det så blödde jag bara så mycket som jag vanligtvis gör under sista dagen av mensen och nu när det gått lite över 1 vecka så blöder jag väldigt lite, sover med mensskydd men behöver inte ha något under dagen. Lycka till!
  • Anonym (Eeeeee)

jag är så förvirrad?stoppade upp 4 tabletter vid 16, tog då även smärtstillande. efter ca 1 h började jag få molande mensvärk , väntade på att det skulle bli värre men inget hände. Efter 3 h började det blöda lite, såg det när jag var på toaletten men det var väldigt lite så jag svalde två tabletter till (cytotec)  då det inte kommit igång riktigt . nu är klockan halv 11 och jag blöder inte mycket, det kommer när jag går på toaletten och när jag torkar mig men inget i bindan! har fortfarande bara molande värk, kan väl inte vara såhär enkelt?! 

• Anonym (Aa)
    Anonym (Eeeeee) skrev 2025-04-04 22:28:41 följande:

jag är så förvirrad?stoppade upp 4 tabletter vid 16, tog då även smärtstillande. efter ca 1 h började jag få molande mensvärk , väntade på att det skulle bli värre men inget hände. Efter 3 h började det blöda lite, såg det när jag var på toaletten men det var väldigt lite så jag svalde två tabletter till (cytotec)  då det inte kommit igång riktigt . nu är klockan halv 11 och jag blöder inte mycket, det kommer när jag går på toaletten och när jag torkar mig men inget i bindan! har fortfarande bara molande värk, kan väl inte vara såhär enkelt?! 

Har det kommit ut några klumpar? Jag blödde inte särskilt mycket till en början men jag brukar inte heller blöda så mycket när jag har mens. Jag visste att det var igång eftersom det kom ut massa klumpar och då skippade jag att ta de två sista cytotec som skulle sväljas, och det var efter alla klumpar och fostret kommit ut som jag började blöda som kraftig mens
  • Anonym (Eeeeee)

Nej inga klumpar som jag har känt iallafall. Det kommer ?slemmiga? saker men dessa är inte klumpar,  svårt att förklara. Blodet är både väldigt mörkt och ljust. vaknade nu och det är samma, knappt någon smärta och det kommer endast blod när jag är på toaletten, inget i bindan. mina bröst är dock inte längre ömma och just nu gråter jag för allt känner tomhet. 

• Anonym (Aa)
    Anonym (Eeeeee) skrev 2025-04-05 08:49:02 följande:

Nej inga klumpar som jag har känt iallafall. Det kommer ?slemmiga? saker men dessa är inte klumpar,  svårt att förklara. Blodet är både väldigt mörkt och ljust. vaknade nu och det är samma, knappt någon smärta och det kommer endast blod när jag är på toaletten, inget i bindan. mina bröst är dock inte längre ömma och just nu gråter jag för allt känner tomhet. 

Har du fått något nummer till BM som du kan ringa till på kvällar/helger? Jag hade isåfall ringt och dubbelkollat. Men min BM sa att det för vissa kan ta några dagar efter alla cytotec tabletter att komma igång, ibland upp till 1 vecka
  • Anonym (Eeeeee)

jag avvaktar till på måndag så kontaktar jag BM jag var hos, har hennes direktnummer. Kanske får komma på undersökning så jag blir lugn..detta känns mer som vanlig mens. 

Svar på tråden Abort v 5?