• Anonym (Kvinna)

Dejt-knepigheter

Träffat en man casual några gånger. Härlig, levnadsglad och intressant på många sätt, varit enkel att umgås och prata med.
    Men första dejten visade han upp bilder på sina ex, som var väldigt vackra. Zoomade in ansiktet. Poängen var så som jag uppfattade det, att visa hur vackra de var. Jag vet att jag är vacker, och har inga självtvivel, men jag förstår inte poängen med att göra så.
    Jag lät det passera.
    Andra dejten. Vi umgås lättsamt och så visar han mig en musikvideo med en tjej han tycker citat är så jävla läcker. Vi kollar hela videon och då undrar jag vad fan jag gör här och åker hem ganska omgående. Som sagt märkligt att göra så, för en person som utger sig för att vara nyfiken på mig, tycker jag. Efter jag åkt har vi inte hörts av och jag tror inte han är medveten om det själv, även om han nog förstod att stämningen förändrats.

Förstår inte grejen alls. Han är 20 år äldre än mig, ändå upplever jag det som barnsligt och avvikande. Känner mig inte särskilt speciell direkt.
    Överreagerar jag? Är detta vanligt?
  • Svar på tråden Dejt-knepigheter
  • Zoegazz

Nej han låter sjukt knepig. Som att han fastnat i ett tonåringsbeteende. Iof sig skulle inte ens min tonåring göra så om han var intresserad av en tjej. 

• Anonym (M)

Hur läcker är han själv undrar man. 

Det är väl ett sätt att förhäva sig och dels visa vilka vackra kvinnor han kan få, dels vilka höga krav han ställer på kvinnors utseende. 

En omogen, fucked up person helt enkelt. Bra att du gick därifrån.

• Anonym (Kvinna)

Jag skulle aldrig i min vildaste fantasi utsätta en dejt för liknande, och jag har aldrig varit med om det förut. Tänk om jag bjöd hem en man för att sedan sätta på youtube på min drömman och säga hur jäkla snygg jag tycker att han är. Ugh.

• Fjäril kär

Det låter som att han testar dig på nåt jäkla sätt. Har varit med om det några gånger.  Antingen för att testa svartsjukan eller visa att han lätt kan välja nån annan vacker kvinna om det inte passar.... samt att han visar sina höga krav på kvinnor och hur han egentligen ser  på kvinnor ....... lite subtilt sådär passivt aggressivt..   

Obestämd

Men min reflektion är att hans ex var vackra men det hjälpte tydligen inte eftersom dom blev ex...  kanske pga hans kvinnosyn eller att han inte kunde hålla fingrarna borta från andra just därför? 

• Anonym (Kvinna)
    Fjäril kär skrev 2025-04-04 08:24:24 följande:

Det låter som att han testar dig på nåt jäkla sätt. Har varit med om det några gånger.  Antingen för att testa svartsjukan eller visa att han lätt kan välja nån annan vacker kvinna om det inte passar.... samt att han visar sina höga krav på kvinnor och hur han egentligen ser  på kvinnor ....... lite subtilt sådär passivt aggressivt..   

Obestämd

Men min reflektion är att hans ex var vackra men det hjälpte tydligen inte eftersom dom blev ex...  kanske pga hans kvinnosyn eller att han inte kunde hålla fingrarna borta från andra just därför? 

Tycker det hela är så himla märkligt. Jag är noll svartsjuk men däremot förstår jag inte essensen i det. Smaklöst beteende och det i sig är viktig information tycker jag. Lika illa som att prata nedsättande om sina ex. Han kan gärna välja nån annan vacker kvinna om det är hans budskap.
  • Cheers

Snubben verkar vilja visa att du har konkurrenter som han mäter dig med, d.v.s. andra snygga tjejer. Det innebär att han har en nedlåtande attityd mot dg och alltså inte är någon att satsa på. Och vem f-n går på dejt för att visa bilder på sina ex? Det är ju rätt sjukt.  

• Anonym (Kvinna)
    Cheers skrev 2025-04-04 08:37:41 följande:

Snubben verkar vilja visa att du har konkurrenter som han mäter dig med, d.v.s. andra snygga tjejer. Det innebär att han har en nedlåtande attityd mot dg och alltså inte är någon att satsa på. Och vem f-n går på dejt för att visa bilder på sina ex? Det är ju rätt sjukt.  

Ja något fel är det ju. Vad det än beror på är det oerhört oattraktivt i alla fall. Jag gissar att han inte har det som brukligt att reflektera över sig själv och att han inte kommer kontakta mig mer, så det får naturligt rinna ut i sanden. Så kan han flukta över sina vackra kvinnor och musikvideos ifred 😆 Komiskt ändå alltså.
  • OlleSQ

Jag skulle säga att hans syn på kvinnor är att de finns där för att visa hans värde och ju fler vackra kvinnor han kan erövra desto bättre är han. Ett otroligt narcissistiskt beteende och erövrandet är hans kick och drivkraft. Sen är det vidare till nån yngre och ännu vackrare att erövra för hans egos skull.

• burleskburkläsk

Antar att visa fotona var "här ser du alla jag legat med, snart är du också ute ur mitt liv men förevigad som ex i min mobil".

Måste inte vara sanning att han ens träffat dem men kanske fötsökte få dig att känna "de är snyggare än mig och om de tackat ja hur tackar jag då nej till honom".

Finns lätt orsaker här att han är just ex...

Det med att visa foton.  Är han äldre än 18?

Big red flag!

• Anonym (Kvinna)

Vad kan jag svara om han mot förmodan hör av sig?

• Fjäril kär
    Anonym (Kvinna) skrev 2025-04-04 11:06:08 följande:

Ställ honom mot väggen och fråga om syftet med att göra som han gör med att visa vackra ex och snygga artister. Påpeka att det inte var särskilt sexigt gjort..
    Se vad han svarar... kommer anklagelser om svartsjuka etc så vet du ju vad han går för...
  • burleskburkläsk

Hade det varit en kvinna då hade jag svarat kort i stil med:  "jag får tacka för dejten men jag känner att jag inte är intresserad".

Han är 20 år äldre än dig, är du 20 blankt så är han minst 40...jag är själv 46...att visa foton så är patetiskt, bara tanken om att göra så är sjuk!

Vill du bli hans nästa i listan så har du hans uppgifter!
  • Eurydike

Svara bara att intresset svalnade! Det finns ingen anledning att berätta varför eftersom du tappade intresset. Att uppfostra andra på så vis är bara dränerande. Spara din energi till någon annan, exemplevis nästa dejt 😉
  • burleskburkläsk
    Eurydike skrev 2025-04-04 12:10:27 följande:
    Svara bara att intresset svalnade! Det finns ingen anledning att berätta varför eftersom du tappade intresset. Att uppfostra andra på så vis är bara dränerande. Spara din energi till någon annan, exemplevis nästa dejt 😉
    Bra svar!
  • Ascendere

otroligt självupptaget beteende att visa bilder på sina ex för att visa hur vackra de är.
    En person som gör sånt saknar grundläggande empatisk förmåga. 

• Ascendere

Att du vill ses men har tvättstugan på måndag, styrelsemöte på tisdag, aw med jobbet på onsdag men kansle längre fram någon gång.
  • Tuttälskare

Bara släpp detta och gå vidare. Hans nonchalans  är så motbjudande jag tvivlar på han är frisk. 
    Hör han av sig var tydlig och säg du har 0 intresse av mer kontakt.

Du förtjänar en man som ser dig och ser på dig med intresse för din person.
    Lycka till .... 

Svar på tråden Dejt-knepigheter