• Juliana82

Tvingad till kassajobb!!!!

Vet inte riktigt hur jag ska börja...
    Jag e så jävla ledsen och besviken på min chef...
    jag jobbar i en matbutik, på kemavdelningen där vi fyller på hyllorna med varor och gör beställningar m.m. Idag fick jag reda på att jag kommer bli omplacerad till kassan för att jag är gravid!!! jag älskar verkligen det jobbet jag håller på med nu, får gå mycket fram o tillbaka o röra mycket på mig...och det är det jag vill. Jag trodde att som gravid så skulle jag bli omplacerad först när jag bad om det, inte när min chef vill det... är det någon som vet vad som gäller??? får han hålla på o placera om hur som helst..
    sätter han mig i kassan mot min vilja så sjukskriver jag mig!!!!!!!

• Svar på tråden Tvingad till kassajobb!!!!
  • anna68

Vadå SJUKSKRIVER dig??? Du kan inte sjukskriva dig för att du har trist på jobbet! Blir så j-a förbannad på en sån inställning!! Gilla läget, det är chefen som fördelar arbetet!

• Mallemus

Om han kan göra det beror väl på vad som står i ditt anställningsavtal. Att sjukskriva sig gör man ju inte själv, måste få godkänt av en läkare vilket nu för tiden inte är superenkelt.

Frågan är ju varför han omflyttar dig??? Tunga lyft? Du får väl ta upp diskussionen med honom och förklara hur du resonerar. I värsta fall får du väl säga upp dig om det är så hemskt (skulle jag ju inte rekomendera...)

• ommseif

verkar ju konstigt om din chef ska bestämma vad som är bäst för dej när du är gravid.
    Har själv suttit i kassan när jag är gravid och det är inte heller det bästa, eftersom jag har foglossning och fick jätteont av att bara sitta/ stå hela tiden...
    Så tycker du ska prata med din chef om det såklart!

• ommseif

:-/ och som sagt, sjukskriva sig kan du ju inte göra själv utan då måste du ju ha en läkares utlåtande om det först...

• Nennie28

Det kan ju vara så att din chef trodde att han gjorde dej en tjänst.
    Min chef inskaffade höj och sänkbara skrivbord till jobbet.
    Jag fick inget för han tänkte att jag kommer ju inte orka stå nu iallafall.
    Även fast jag tycker det skulle vart skönt att variera sig.
    Men det gjorde han ju för att han trodde att det var bäst inte för att vara elak.

Svar på tråden Tvingad till kassajobb!!!!