• Anonym (Anna)

Han vill inte ligga

Hej, jag är en kvinna 49 år som sedan några månader dejtar en man 50 år. Det ör en fantastisk man, känslomässigt mogen, omtänksam, sexig, snygg och empattisk. vi har båda barn sedan tidigare förhållande.

Mitt problem är att han inte verkar särskilt sugen på sex helt enkelt. Han tar aldrig initiativet utan det är alltid jag som gör det, och då har vi sex, men han verkar inte direkt engagerad, eller ens särskilt taggad eller upphetsad. Han verkar mest vilja att det ska ta slut liksom, vilket är lite sårande.

Han har för några dagar sedan när vi sågs sagt att han har blivit kär i mig, så det är inte heller det som är problemet. Min tidigare erfarenhet säger ju att det är i nykärsfasen som man ligger mest hela tiden, vilket gör mig fundersam. Tänker på hur det ska bli längre fram då. 

vad tror ni, vad kan problemet vara?

• Svar på tråden Han vill inte ligga
  • Fjäril kär

Prata med honom..säg precis det du beskriver här att han verkar oengagerad och osugen och hör vad han säger.

Hur är sexet när ni väl har det? Som det ska eller saknas något?  Han är ju i en ålder då prostatan ka göra sig påminnd och ståndet kan svika och med det kan hjärnspöken dyka upp om att han känner att han inte duger/vågar ta initiativ samt att sexlusten kan minska. Äter han mediciner?  

Ta ett prat helt enkelt och be om transparens,  om det ska funka mellan er i längden måste han vara ärlig 

• Anonym (Fello)

Det finns människor som inte är så intresserade av sex helt enkelt. Det är ganska ovanligt med asexuella personer, men de finns. Kanske är det orsaken till att han är underbar men fram tills nu utan partner.

Eller också är han egentligen ute efter något som du har, pengar eller liknande. Då spalar han intresserad.

En annan orsak kan vara att han kanske inte är kär, men gillar dig som vän. Han kanske tycker att det är jättejobbigt att vara ensam och nöjer sig med vänskap, han gillar dig, men bara som vän.

En annan orsak kan vara att han är homosexuell egentligen, men av något skäl inte vill leva ut det. Då gillar han dig också som bara en vän.

Svar på tråden Han vill inte ligga