• bokmal06

IVF 2025 35+

Hej allihop,

jag har påbörjat min första IVF nu i vår och tänkte starta en plats där vi som är lite äldre kan följa varandra under resan. Vi kanske kan ha några punkter man kan presentera sig utifrån?  

Ålder
    Antal IVF 
    Status nu 

(med ivf menar jag stimulering samt äggplock, annars ET eller FET för insättning)

• Svar på tråden IVF 2025 35+
  • bokmal06

Jag kan börja :) 

Ålder: 39
    Antal IVF: Första
    Status: har gjort stimulering med Gonal som inte alls kändes jobbigt, äggplock som inte alls var smärtsamt pga bad om lugnande och smärtstillande, och har gjort totalfrys och inväntar FET i maj :) 

• Llojsan

Puffar den här tråden då den va precis vad jag letade efter.

Fyller 35
    Första IVF
    Har precis varit på första UL efter stimulering med Gonal och har planerat äggplock i början på nästa vecka.
    Hade bara 4 äggblåsor vilket gjorde mig lite orolig, läkaren sa att det inte är något att oroa sig för men man har ju läst om de som har typ 20 så det kändes ju inte kanon. 

Hur har det gått det för dig Bokmal? 

• Carro2032

Fyller 36
    Min andra ivf startar snart
    Hoppas på att det blir ett par tre stycken som klarar sig till frysen denna gång. Ska köra med Menopur.

• Anonym (Lex)
    Llojsan skrev 2025-05-27 15:05:24 följande:

Puffar den här tråden då den va precis vad jag letade efter.

Fyller 35
    Första IVF
    Har precis varit på första UL efter stimulering med Gonal och har planerat äggplock i början på nästa vecka.
    Hade bara 4 äggblåsor vilket gjorde mig lite orolig, läkaren sa att det inte är något att oroa sig för men man har ju läst om de som har typ 20 så det kändes ju inte kanon. 

Hur har det gått det för dig Bokmal? 

38år
    2 IVF
    Jag hade 3 äggblåsor och blev endast 2 vid plocket. En blev dock min bebis i magen. Kvalitet före kvantitet. 
  • Llojsan
    Anonym (Lex) skrev 2025-05-31 18:53:30 följande:
    38år
    2 IVF
    Jag hade 3 äggblåsor och blev endast 2 vid plocket. En blev dock min bebis i magen. Kvalitet före kvantitet. 
    Gud va härligt, grattis! ❤️
  • Llojsan

Uppdatering från mig! 

Fick ut 6 ägg vid plock, varav 1 blev en fin blasocyst, grad 4. Den är återförd i lördags så nu börjar den nästan värsta delen i processen - väntan. 

Förstod inte riktigt vad läkaren sa om de andra äggen nu i efterhand, något om att de delade sig (alltså inte normal celldelning då) och jag gissar att de kanske blev fragmenterade. Men ett va ju kanon så det känns bra. 

Har en magkänsla av att detta inte kommer gå vägen dock, bara för att. Har i princip inte hört om någon som lyckats på 1 försök och behållt graviditeten, samtidigt som min klinik säger att 60% tar på första. 
    Man kan ju inte göra mycket mer än att spekulera vilt, man får ju se helt enkelt. 

Någon mer som har en uppdatering kring IVF? 
    Har bara ha sambon som bollplank, vore så kul att ha några fler att ventilera med 😄

• EmmaJoh
    Llojsan skrev 2025-06-09 12:33:24 följande:

Uppdatering från mig! 

Fick ut 6 ägg vid plock, varav 1 blev en fin blasocyst, grad 4. Den är återförd i lördags så nu börjar den nästan värsta delen i processen - väntan. 

Förstod inte riktigt vad läkaren sa om de andra äggen nu i efterhand, något om att de delade sig (alltså inte normal celldelning då) och jag gissar att de kanske blev fragmenterade. Men ett va ju kanon så det känns bra. 

Har en magkänsla av att detta inte kommer gå vägen dock, bara för att. Har i princip inte hört om någon som lyckats på 1 försök och behållt graviditeten, samtidigt som min klinik säger att 60% tar på första. 
    Man kan ju inte göra mycket mer än att spekulera vilt, man får ju se helt enkelt. 

Någon mer som har en uppdatering kring IVF? 
    Har bara ha sambon som bollplank, vore så kul att ha några fler att ventilera med 😄

Jag hoppar också in i tråden :) 

Hoppas hoppas att det går vägen för dig! Bry dig inte om statistik, din kropp är inte alla andras kropp. 

Själv väntar jag och min sambo på grönt ljus från landstinget för att köra igång med IVF. Har kört 4 letrozolkurer och min kropp har svarat på behandlingen men inte resulterat i någon graviditet.
  • studerade
    Ålder 43
    Antal IVF 0-1 gjorde gonal och nässprej men var bara 1 ägg så de blev inget uttag. Dock skulle vi köra på hemma då de var ett fint /stort ägg. Så tog triggern och hade äl ca två dagar efter och började då men vaginatorn/prodgeston. 
    Status nu plussade idag på 15 dpo och är utom mig av lycka, vi har försökt i ca 3-4 år nu. 
  • Llojsan
    EmmaJoh skrev 2025-06-09 14:17:29 följande:
    Jag hoppar också in i tråden :) 

Hoppas hoppas att det går vägen för dig! Bry dig inte om statistik, din kropp är inte alla andras kropp. 

Själv väntar jag och min sambo på grönt ljus från landstinget för att köra igång med IVF. Har kört 4 letrozolkurer och min kropp har svarat på behandlingen men inte resulterat i någon graviditet.
    Håller tummarna för att ni kommer igång snart! 
    Känner ibland frustration över hur lång tid det har tagit trots att vi sökte innan det hade gått ett helt år, med väntetider hos klinik, timingen med menscykeln osv osv. Men man är ju otålig när man väl tagit beslutet såklart.
  • Llojsan
    studerade skrev 2025-06-10 11:19:37 följande:
    Ålder 43
    Antal IVF 0-1 gjorde gonal och nässprej men var bara 1 ägg så de blev inget uttag. Dock skulle vi köra på hemma då de var ett fint /stort ägg. Så tog triggern och hade äl ca två dagar efter och började då men vaginatorn/prodgeston. 
    Status nu plussade idag på 15 dpo och är utom mig av lycka, vi har försökt i ca 3-4 år nu. 
    Wow grattis!!
    Ska testa 16 dagar efter ET vilket känns oändligt långt bort, tycker också vissa symptom börjar minska men samtidigt vet jag att vissa symptom kommer från sprutorna, vissa från cyklogest och det är mest troligtvis för tidigt för gravidsymptom. 

Haft en nypande känsla ffa på ena sidan,  vilket känns positivt att något iallafall känns. Får väl se när jag kommer ge efter och börja testa..
  • Pingvin666

Hej! Jag hoppas gärna in i denna tråden om det är okej? Jag har precis fyllt 35 och gjorde min första ivf i maj.
    Tyvärr fick vi inga befruktade ägg trots att de tog ut 11 ägg.🙁 Troligtvis pga problem med spermierna. Vi blev helt chockade.Nästa försök blir därför med icsi.
    Vi kör på med en massa kosttillskott till nästa försök. Äter ni och era partners några tillskott?

Ålder:35
    Antal ivf: 1
    Ny ivf med icsi i augustinpga sommarstängt på kliniken. Ska också byta till menopur.

Hur har det gått för er som gjort försök i maj/början av juni?🙂

• Ember20171124

Hej. 

Vi gjorde två embryo överföringar nu i vår med hjälp av ivf då min man har xxy kromosomer.

Första lyckades inte men den andra efter fryst embryo plussade jag. 

Vi hade nästan givit upp då vi försökt sedan augusti 2022. 

Önskar er lyckatill och ge inte upp fastän de känns omöjligt. 

• Tennisbollen

Hej,

jag är 36 år.
    har gjort 2 IVFuttag, det första när jag var 35. 
    i första försöket blev det 5 blastocyster som kunde frysas (minns jag rätt blev 11 ägg befraktade). Gjorde fem återföringar och inget fäste.

I andra försöket fick de ut 17 embryon varav 15 befruktade och 10 blastocyster om frystes ner i totalfrys.

Har nu återfört ett och precis fått mens. Tot 6 återföringar med fina blastocyster som misslyckats alltså. 

De kan inte svara på vad det beror på. Inga kromosomfel vid test. Bukspotskörtel och D-vitamin inom normala värden. Känner mig förtvivlad. 

• Tennisbollen
    Tennisbollen skrev 2025-07-16 15:37:59 följande:

Hej,

jag är 36 år.
    har gjort 2 IVFuttag, det första när jag var 35. 
    i första försöket blev det 5 blastocyster som kunde frysas (minns jag rätt blev 11 ägg befraktade). Gjorde fem återföringar och inget fäste.

I andra försöket fick de ut 17 embryon varav 15 befruktade och 10 blastocyster om frystes ner i totalfrys.

Har nu återfört ett och precis fått mens. Tot 6 återföringar med fina blastocyster som misslyckats alltså. 

De kan inte svara på vad det beror på. Inga kromosomfel vid test. Bukspotskörtel och D-vitamin inom normala värden. Känner mig förtvivlad. 

Menar naturligtvis sköldkörtel!
Svar på tråden IVF 2025 35+