• Anonym (Eric)

Skulle män ens vilja vara i en relation om det inte blev åka av?

Kvinnor verkar mer fastna i en viss standard och livsstil som dom inte vill leva utan. Män vill ha sex.

• Svar på tråden Skulle män ens vilja vara i en relation om det inte blev åka av?
  • Anonym (Nope)

Verkar inte så. Så fort en man har relationsproblem på FL så är det sexrelaterat.

• Anonym (Eric)

Om det främsta incitamentet för en man att vara i en relation är att få doppa, vad är det viktigaste för kvinnor generellt sett?

• Anonym (Tvillingmorsan)
    Anonym (Eric) skrev 2025-04-06 19:54:16 följande:

Kvinnor verkar mer fastna i en viss standard och livsstil som dom inte vill leva utan. Män vill ha sex.

Med tanke på hur många män som stannar i sexlösa relationer, eller i relationer med väldigt lite sex, så är svaret antagligen ja.

Många män verkar vilja vara i en relation även om det sällan eller aldrig blir "åka av".
  • Anonym (Eric)
    Anonym (Tvillingmorsan) skrev 2025-04-06 20:16:04 följande:
    Med tanke på hur många män som stannar i sexlösa relationer, eller i relationer med väldigt lite sex, så är svaret antagligen ja.

Många män verkar vilja vara i en relation även om det sällan eller aldrig blir "åka av".
    Men man blev ihop för att det skulle bli åka av. Sen kanske det är någon form av trygghet som tar över? Är det verkligen så många som går kvar i sexlösa relationer?
    Anonym (Eric) skrev 2025-04-06 20:09:24 följande:

Om det främsta incitamentet för en man att vara i en relation är att få doppa, vad är det viktigaste för kvinnor generellt sett?

Det kanske är det främsta incitamentet, men det är uppenbarligen inte det enda incitamentet. Då skulle inte så många män vara kvar i sexlösa eller nästan sexlösa relationer.

Däremot verkar fler kvinnor kunna leva utan sex och trivas med det. Både som singlar och i relation.

Män verkar sakna sexbiten mer än vad kvinnor gör, även om det är väldigt individuellt. Många kvinnor saknar också sex, men oftare emotionell närhet.
  • Anonym (Eric)
    Anonym (Tvillingmorsan) skrev 2025-04-06 20:19:19 följande:
    Det kanske är det främsta incitamentet, men det är uppenbarligen inte det enda incitamentet. Då skulle inte så många män vara kvar i sexlösa eller nästan sexlösa relationer.

Däremot verkar fler kvinnor kunna leva utan sex och trivas med det. Både som singlar och i relation.

Män verkar sakna sexbiten mer än vad kvinnor gör, även om det är väldigt individuellt. Många kvinnor saknar också sex, men oftare emotionell närhet.
    Ja, män saknar nog sexet mest som singel och kvinnor närhet. Men om en kvinna skulle sakna sexet mest, skulle hon kunna vara ärlig med det? Högst tveksamt enligt mig.
  • Tecum

För min del är svaret nej. Sex och kärlek är de väsentliga delarna i en relation, utan den ene faller den andra. Ska man gå omkring och må dåligt kan man lika gärna göra det själv och åtminstone ha hoppet kvar om ett sexliv.

Men sex är inte viktigt för alla män, därför stannar en del i sexlösa relationer.

• Anonym (Eric)
    Tecum skrev 2025-04-06 20:23:21 följande:

För min del är svaret nej. Sex och kärlek är de väsentliga delarna i en relation, utan den ene faller den andra. Ska man gå omkring och må dåligt kan man lika gärna göra det själv och åtminstone ha hoppet kvar om ett sexliv.

Men sex är inte viktigt för alla män, därför stannar en del i sexlösa relationer.

Om du visste att du och din partner aldrig mer skulle ha sex, skulle du välja att stanna då?
    Anonym (Eric) skrev 2025-04-06 20:18:24 följande:
    Men man blev ihop för att det skulle bli åka av. Sen kanske det är någon form av trygghet som tar över? Är det verkligen så många som går kvar i sexlösa relationer?
    När man läser här och i andra nätforum, verkar många stanna flera år i sexlösa relationer. Men beklaga sig.

Ibland läser man om gifta män som har levt i 20 år med väldigt lite sex (frun är sällan intresserad), men där det finns annat som binder dem samman. Så jag tror inte att män inleder relationer bara för att få sex, även om sex och intimitet säkert är en viktig komponent.

När man läser vad män önskar i en seriös relation, är det ungefär samma saker som kvinnor önskar sig. En livskamrat, kärlek, vänskap, sex och intimitet, någon att dela vardagen med, bilda familj, skaffa barn osv.

Sen kan det hända att könen generellt prioriterar ovanstående lite olika. Och alla söker inte seriöst. Men de som söker en seriös relation, brukar göra det av ungefär samma anledningar.
  • burleskburkläsk
    Anonym (Eric) skrev 2025-04-06 19:54:16 följande:

För mig kvittar det så länge det är rätt kvinna...jag älskar dock sex och vill ha så ofta hon vill ha men det är inget krav och jag gör inte som vissa som gråter sig till sex...vill inte kvinnan så vill hon inte...gå på muggen och dra en runk eller nåt! 😆
Svar på tråden Skulle män ens vilja vara i en relation om det inte blev åka av?