• Anonym (Tjej)

Ska jag skriva till honom

Är jag en stalker om jag letat fram en killes nr ock spontant skriver till honom ? 
    Hittade inte honom på fb. Jag vet vad han heter för de är en vän till min kompis man.  Känner inte honom så utan bara tyckte han var trevlig o snygg ( singel ) 

• Svar på tråden Ska jag skriva till honom
  • Anonym (e)

på frågan om du är en stalker
    inte om du ska skriva...

• Anonym (Tjej)
    Anonym (e) skrev 2025-04-06 21:45:41 följande:

på frågan om du är en stalker
    inte om du ska skriva...

Er de typ samma sak de. Ja jag stalker för jag leta fram hans nr. = nej jag ska inte skriva.
  • Anonym (e)
    Anonym (Tjej) skrev 2025-04-06 21:47:05 följande:
    Er de typ samma sak de. Ja jag stalker för jag leta fram hans nr. = nej jag ska inte skriva.
    va?

Nej, du ska inte skriva om du fått numret på detta sätt
  • Lamiac

Ja det ska du. Du ska skriva till honom eller prata med honom på nåt annat sätt.

Nej du är inte en stalker. Inte nånting livsfarligt alls kommer att hända, ingenting som du inte klarar av.

• Anonym (e)

Ett normalt sätt är att höra sig för med kompisen.

• Anonym (Deja)

Jag skulle nog se till att träffa på och heja på honom i något sammanhang, innan jag skriver till honom. Det kan kännas för påfluget för honom annars.

Behöver inte göra det men risken finns, och då är det ju kört. Så ett visst mått av tålamod är nog bra.

• Anonym (Tjej)
    Anonym (Deja) skrev 2025-04-06 21:57:09 följande:

Jag skulle nog se till att träffa på och heja på honom i något sammanhang, innan jag skriver till honom. Det kan kännas för påfluget för honom annars.

Behöver inte göra det men risken finns, och då är det ju kört. Så ett visst mått av tålamod är nog bra.

Förstår. Han är blyg. Vi har pratat  lite . Hoppades på att han hade fb skulle kännas mindre konstigt där på nått sätt  
    Jag får vänta till vi råkar ses något mer 
  • Kammen320

Kan du inte be kompisen ordna en middag/fest och bjuda in er båda, och lite andra vänner så att det inte blir för uppenbart? Blir ju jättekonstigt att om du helt ur det blå börjar skriva till honom?

Svar på tråden Ska jag skriva till honom