Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Samanta245

Värsta missfall hjälp

Jag gjorde ett tidigt ultraljud nu i vecka 8+2 för andra gången.  Jag gjorde i vecka 6 först och då kunde inte bekräfta graviditet eller se något.  Idag kunde inte se hjärtat slå men såg fostret. Jag blev ledsen.  Jag ska göra en annan undersökning för att bekräfta det sen ska få tabletter om blödningar inte börjar. Tror ni att den som undersökte gjorde fel. Snälla skriv solskenshistorier. Har ni varit med sånt? Började hjärta slå senare? Hur gick det för er? Jag har redan fått ett missfall.  Det blir andra.  Jag orkar inte mer med blödningar.  Jag har bokat en resa också.  Jag är så ledsen.  Det hjälper inte att gråta.  Jag hoppas på mirakel.  

• Svar på tråden Värsta missfall hjälp
  • Anonym (Ambros)

Om du är i v 8+2 så ska hjärtat definitivt slå, men kan det vara så att du är tidigare än så? När plussade du? 

• Samanta245
    Anonym (Ambros) skrev 2025-04-07 14:13:12 följande:

Om du är i v 8+2 så ska hjärtat definitivt slå, men kan det vara så att du är tidigare än så? När plussade du? 

Jag fick 2-3 veckor på clearblue när jag testade vecka 5 och 7. Vecka 5 fick 1-2 veckor
  • Samanta245
    Samanta245 skrev 2025-04-07 14:47:11 följande:
    Jag fick 2-3 veckor på clearblue när jag testade vecka 5 och 7. Vecka 5 fick 1-2 veckor
    Vecka 6 och 7. 2-3 veckor på clearblue
  • Anonym (Ambros)
    Samanta245 skrev 2025-04-07 14:48:29 följande:
    Vecka 6 och 7. 2-3 veckor på clearblue

Men när fick du ditt första plus (datum)? fick du något negativt test innan dess? 

Vet du när du hade ägglossning (dvs ägglossningstest eller temp)? Att räkna från senaste mensen stämmer bars om man har ägglossning på dag 14, men det är ju inte ovanligt med senare ägglossning än så. 

• Samanta245
    Anonym (Ambros) skrev 2025-04-07 15:32:08 följande:

Men när fick du ditt första plus (datum)? fick du något negativt test innan dess? 

Vet du när du hade ägglossning (dvs ägglossningstest eller temp)? Att räkna från senaste mensen stämmer bars om man har ägglossning på dag 14, men det är ju inte ovanligt med senare ägglossning än så. 

Jag hade ägglossning 23 februari enligt clearblue ägglossningstest.  Jag litar inte på babyscreen.  När jag var hos dem i vecka 6 kunde inte bekräfta graviditet.  Nu säger dem att fostret finns men hjärtat slår inte.  Hoppas att det är fel på deras utrustning eller att det är för tidigt. 
  • Anonym (Ambros)

Ah ok, det låter ju inte jättepositivt tyvärr, särskilt inte som CB inte ökar. Normalt får man 3+ i vecka 6 (alltså 5+0 - 5+6) om man räknar med ägglossning på dag 14. 

Jag hade tagit ett nytt CB och kollat om det stigit till 3+. Annars är det nog bara att vänta på nästa ultraljud tyvärr. 

• Anonym (Beklagar)

Tyvärr låter det som att du fått ditt andra missfall, eller MA. Hjärtat syns i stort sett alltid i v 6 så syns det ej i v 8+ så lever den inte :( 

Du borde fått +3 veckor för längesedan också. Beklagar. 

• Samanta245
    Anonym (Beklagar) skrev 2025-04-07 17:50:26 följande:

Tyvärr låter det som att du fått ditt andra missfall, eller MA. Hjärtat syns i stort sett alltid i v 6 så syns det ej i v 8+ så lever den inte :( 

Du borde fått +3 veckor för längesedan också. Beklagar. 

Tror du att jag kommer att få missfall igen om jag försöker igen att bli gravid?. Jag har hört att tyst missfall händer bara en gång  
  • Anonym (Fx)
    Samanta245 skrev 2025-04-07 18:04:40 följande:
    Tror du att jag kommer att få missfall igen om jag försöker igen att bli gravid?. Jag har hört att tyst missfall händer bara en gång  

Beklagar 💔 
    Det är statistiskt sett större chans för att det går bra än att det blir missfall även efter två missfall. Skulle du ha maximal otur att det händer en tredje gång har du rätt till missfallsutredning. 
    Om du inte redan har tagit sköldkörtelvärden skulle jag be vårdcentralen göra det. Se även om du kan få ta blodprov nästa gång du blir gravid för att VETA om hcg ökar som förväntat eller inte för att stilla din oro och om du kan få tidigt ultraljud. 

Jag har bara haft ett ma och det var tufft nog det. Jag fick hjälp till psykolog som jag träffade under tiden vi försökte igen och genom den nya graviditeten. 

Hoppas er regnbåge är runt hörnet 🌈 det är tufft nu, men varje dag som går är en dag närmare er bebis ❤️🙏

• Samanta245
    Anonym (Fx) skrev 2025-04-07 18:18:44 följande:

Beklagar 💔 
    Det är statistiskt sett större chans för att det går bra än att det blir missfall även efter två missfall. Skulle du ha maximal otur att det händer en tredje gång har du rätt till missfallsutredning. 
    Om du inte redan har tagit sköldkörtelvärden skulle jag be vårdcentralen göra det. Se även om du kan få ta blodprov nästa gång du blir gravid för att VETA om hcg ökar som förväntat eller inte för att stilla din oro och om du kan få tidigt ultraljud. 

Jag har bara haft ett ma och det var tufft nog det. Jag fick hjälp till psykolog som jag träffade under tiden vi försökte igen och genom den nya graviditeten. 

Hoppas er regnbåge är runt hörnet 🌈 det är tufft nu, men varje dag som går är en dag närmare er bebis ❤️🙏

Tack för dina fina ord.  Jag har en fråga.  Hur länge blödde du? Jag hoppas att min kommer att vara som en mens.  Jag ska få tabletter för att få blödningar.  Jag ska resa 26 april.  Det är så tråkigt.  Vilken otur. Jag önskar att fostret kunde hålla sig i några veckor till.  Jag är 38 år. Jag tror att det gör att jag får missfall.  Det var en tid då jag blev gravid och tänkte aldrig på missfall.  Man blir så ledsen när sånt händer nu. Man känner sig gammal.  Man tänker på när man var ung. Den bästa tiden.  
Svar på tråden Värsta missfall hjälp