• Anonym (Trött själ)

Bara sluta göra någonting / allting

Vad skulle hända om jag bara slutade att arbeta?

Jag har för mycket motsättningar för att klara ett heltidsarbete. Har aldrig fått "rätt" hjälp inom sjukvården. Har ingen diagnos på pappret. Har lån på ca 3600kr i månaden. Ca 320K sammanlagt.

Ont i kroppen konstant, klarar inte vara vaken en hel dag utan att sova. Alltid trött och irriterad kanske deprimerad. Blir inte sjukskriven av sjukvården. Haft ett skitliv och det tar egentligen aldrig slut med problem. Konstiga problem.. Saker som enbart händer mig men ingen annan.

Klarar inte vara med folk utan att konflikter uppstår.

Har matallergier som jag inte har koll på. Mår skit.

Klarar inte studier. Har inte en enda riktig nära vän. 
    Är ensam. Ingen familj att tala om. Ingen partner och inga barn.

Självmordstankar dagligen.

Har ingenting av värde. Varken materialistiskt eller familjärt.
    Känner mig konstant utsatt. Rädd för det tvungna sociala. Jobbet tar kål på mig. Är lika trött som en 80 åring fast är knappt hälften så gammal.

Vad skulle hända om jag bara slutade gå till arbetet?
    Skulle jag bli hemlös?

• Svar på tråden Bara sluta göra någonting / allting
  • Anonym (Trött själ)

Känner mig tung i huvudet konstant. Är överkänslig. Blir lätt arg, Går omkring med tankar på saker som har hänt eller konflikter och dåligt mående hela tiden.

Fryser jämt. 
    Hade en hemsk uppväxt.

Har försökt att kämpa på, men jag känner ärligt talat att jag inte klarar mera med sysselsättning som jobb eller studier. Ingenting fungerar för mig. Allt går sönder, kan inte spara en krona på lönen. går back.  Försökt att inte ta lån hela livet, men så paff behövde jag ta 1 sedan ett till och en gång till bara de sista 2 åren. 

• Anonym (Trött själ)

Kanske dags att faktiskt sluta gnälla och vara en offerkofta och göra det enda som jag faktiskt kan göra. Att ge upp allt och mig själv?

Vården får aldrig några dåliga resultat. Inte ens vid en grej dom kollade mig för 3 gånger som yngre, som sedan upptäcktes av en slump och det blev stor insats fysiskt. Enda gången som man då fick riktig hjälp av vården. Aldrig någonsin av Vc.

• Anonym (Halv pigg)
    Anonym (Trött själ) skrev 2025-04-08 02:36:54 följande:
    Bara sluta göra någonting / allting

Vad skulle hända om jag bara slutade att arbeta?

Jag har för mycket motsättningar för att klara ett heltidsarbete. Har aldrig fått "rätt" hjälp inom sjukvården. Har ingen diagnos på pappret. Har lån på ca 3600kr i månaden. Ca 320K sammanlagt.

Ont i kroppen konstant, klarar inte vara vaken en hel dag utan att sova. Alltid trött och irriterad kanske deprimerad. Blir inte sjukskriven av sjukvården. Haft ett skitliv och det tar egentligen aldrig slut med problem. Konstiga problem.. Saker som enbart händer mig men ingen annan.

Klarar inte vara med folk utan att konflikter uppstår.

Har matallergier som jag inte har koll på. Mår skit.

Klarar inte studier. Har inte en enda riktig nära vän. 
    Är ensam. Ingen familj att tala om. Ingen partner och inga barn.

Självmordstankar dagligen.

Har ingenting av värde. Varken materialistiskt eller familjärt.
    Känner mig konstant utsatt. Rädd för det tvungna sociala. Jobbet tar kål på mig. Är lika trött som en 80 åring fast är knappt hälften så gammal.

Vad skulle hända om jag bara slutade gå till arbetet?
    Skulle jag bli hemlös?

Ja vad tror du själv händer om du slutar gå till arbetet? Ingen lön så hur ska du betala dina räkningar och hyran? 
    Får inte hyresvärden in pengar för hyran så kommer du till slut bli hemlös såklart. Nu vet jag iofs inte vad du har för jobb men kanske dags att byta och se dig om efter mgt annat. Låter som att jobbet tar mycket av din energi? Det är bara du själv som kan göra förändringar i ditt liv, ingen annan kommer att göra det åt dig.

.
  • Anonym (Samma sits)

Man på 33 här... Kan delvis relatera.

Sömnlösa nätter och en känsla av att aldrig räcka till... Att aldrig riktigt duga för någon eller till något.

Misslyckats med allt, studier och förhållanden.

Du får inte ge upp Ts. Bättre tider kommer och du är inte ensam. Skulle råda dig till att kontakta VC angående det psykiska måendet eller kontakta psykiatrin direkt.

Kämpa på, tillslut så knackar rätt människa på dörren och du kommer att känna att saker och ting betyder något.

Var rädd om dig!

• Tow2Mater

Ta tag i dina problem ett i taget. Borja med dessa två:

Klarar inte vara med folk utan att konflikter uppstår. - Håll munnen stängd och svara bara med positiva saker om du ska prata.

Har matallergier som jag inte har koll på. Mår skit. - Använd google och läs på om vad du borde äta och inte, och sen gor det. Det kan bidra till bättre mående.

Svar på tråden Bara sluta göra någonting / allting