• Anonym (Singelrunt40)

Dejting runt 40 och uppåt!

Hej!

Som så många andra runt 40 har jag separerat efter en lång relation med barn.
    Jag är inte än redo för att börja dejta själv, det finns en liten längtan och nyfikenhet men är på inga sätt redo! 
    Varför startar du då en tråd, tänker ni nu?!

Jo, jag är väldigt nyfiken. Alla jag känner som är singlar i min ålder ( inte jättemånga, därför vänder jag mig till ett forum!) är väldigt negativt inställda till dejting och då speciellt dating som startar online. 
    Det är bara puckon och bottenskrap på apparna/onlinesidorna, de är oseriösa, de vill ha samboskap/barn fast man inte vill själv, man orkar inte lägga tid på att skriva och lära känna varandra innan möte....

Så, kära forummedlemmar!
    Hur ser verkligheten ut? Hur träffar man en trevlig partner 2025 som "lite äldre"? Är det kört?

Jag söker alltså era erfarenheter, roliga datinghistorier, tråkiga datinghistorier, yes everything! Hit me! Haha!

• Svar på tråden Dejting runt 40 och uppåt!
  • Anonym (Nej)

De är väl inte kört . Jag är 41 i år. Var i en relation i 17 år har 3 barn. Hittade min nya kärlek på en utbildning för 2 år sen ham är 42 nu.

• Anonym (Malin)

Jag blev också singel som 40+, och nätdejtade. Visst fanns det massor med oseriösa och ointressanta killar, men det var ändå ett praktiskt sätt att träffa folk. Alla hänger ju inte på krogen, och via något intresse/kurs/kollegor/gemensamma kompisar kan man ju träffa några singlar, men det är svårt att träffa rätt, så ju fler man träffar desto större chans är det att man hittar någon man passar ihop med. 
    Jag tyckte att det var ganska trevligt att sitta och swipa/skriva en stund på kvällen, och hade gott om tid att träffa någon för en kaffe/promenad. Jag gillar att prata med nya människor och höra olika livsöden osv, så jag tyckte att det var ganska trevligt även om jag ofta insåg ganska fort att det inte klickade. Efter tre år som singel träffade jag min nuvarande särbo. 

• Anonym (Man 9)

Ja, 1,5 år singel nu men ja känner mer orkar en  gå igenom hela resan med appar å skriva å lägga tid på de, å en springer ju inte på krogen direkt!
    Men ja tänker händer de så händer de kommer nog inte leta efter en partner!

• Anonym (Man)

Nja, sådär. Svårt att hitta guldkornen.

• Anonym (fdPåJakt)
    Anonym (Singelrunt40) skrev 2025-04-08 16:32:56 följande:
    Dejting runt 40 och uppåt!

Hej!

Som så många andra runt 40 har jag separerat efter en lång relation med barn.
    Jag är inte än redo för att börja dejta själv, det finns en liten längtan och nyfikenhet men är på inga sätt redo! 
    Varför startar du då en tråd, tänker ni nu?!

Jo, jag är väldigt nyfiken. Alla jag känner som är singlar i min ålder ( inte jättemånga, därför vänder jag mig till ett forum!) är väldigt negativt inställda till dejting och då speciellt dating som startar online. 
    Det är bara puckon och bottenskrap på apparna/onlinesidorna, de är oseriösa, de vill ha samboskap/barn fast man inte vill själv, man orkar inte lägga tid på att skriva och lära känna varandra innan möte....

Så, kära forummedlemmar!
    Hur ser verkligheten ut? Hur träffar man en trevlig partner 2025 som "lite äldre"? Är det kört?

Jag söker alltså era erfarenheter, roliga datinghistorier, tråkiga datinghistorier, yes everything! Hit me! Haha!

• Anonym (fdPåJakt)
    Anonym (fdPåJakt) skrev 2025-04-09 14:19:43 följande:
    Jag var drygt 50 när jag började dejta efter en väldigt lång relation. Jag tyckte att det fungerade jättebra online; träffade många fina tjejer både på Tinder, sexsidor och vanliga dejtingsiter. Det var jättekul och till slut gav det utdelning... hittade en fantastisk tjej som var ett par år yngre än mig själv.
  • Anonym (Man 9)
    Anonym (Man) skrev 2025-04-08 22:13:41 följande:

Nja, sådär. Svårt att hitta guldkornen.

Väldigt gäller nog åt båda hållen ,
    men håller med men en har väl inte samma syn på sig själv som andra haha
Svar på tråden Dejting runt 40 och uppåt!