• Anonym (Deo?)

Deo till barn?

Åttaåringen har börjat lukta svett. Vi tvättar armhålorna dagligen, men på kvällen luktar armhålor och tröja ändå svett om man sniffar. En lugn dag hemma luktar det inte, men i skolan springa det och klättras det hej vilt. 

Till sommaren och värmen tänkte jag att det kanske är på sin plats att ha lite deo under skoldagarna. Men vilken deo passar i så fall för barn? Jag tänker mig mild och oparfymerad, men ändå antiperspirant. 

• Svar på tråden Deo till barn?
  • Anonym (nothing happy soaps)

Nothing by Sweden eller Happy Soaps köper /jag till/ mina barn, och vuxna i familjen. De är lite dyrare men bra. Nothing-deon är roll on och/eller spray som är parfymfri, bara en variant och den funkar bra för känslig hud, Happy Soaps är kaka/kräm med roliga dofter. och de har för känslig hud.

• Anonym (Deo?)
    Anonym (nothing happy soaps) skrev 2025-04-08 20:27:22 följande:

Nothing by Sweden eller Happy Soaps köper /jag till/ mina barn, och vuxna i familjen. De är lite dyrare men bra. Nothing-deon är roll on och/eller spray som är parfymfri, bara en variant och den funkar bra för känslig hud, Happy Soaps är kaka/kräm med roliga dofter. och de har för känslig hud.

De ska jag kolla upp, tack!
  • felicityporter

Jag hade kört på vilken deo som helst som barnet själv tycker luktar gott. Tror inte att deo är farligt för barn som redan börjat svettas.

• Anonym (Molly)

Du har fått bra tips på deo och jag skulle inte vänta till sommaren.
    Minns när min dotter berättade om en klasskompis som luktade svett och att ingen vågade säga något till hen, min dotter blev orolig om hon också luktade illa.
    När hon väl behövde deo köpte jag den varianten som jag själv använder och som passar vår hud, en helt vanlig från tex Dollar Store som doftar nytvättat.
    Vissa deo skäller mer än hjälper för oss så man får prova sig fram. 

• Anonym (Deo?)
    Anonym (Molly) skrev 2025-04-09 07:09:24 följande:

Minns när min dotter berättade om en klasskompis som luktade svett och att ingen vågade säga något till hen, min dotter blev orolig om hon också luktade illa.
    När hon väl behövde deo köpte jag den varianten som jag själv använder och som passar vår hud, en helt vanlig från tex Dollar Store som doftar nytvättat.

Nu luktar det om man sticker in näsan i armhålan efter aktiva dagar, inte annars. Och det gör inga kompisar. 

Jag är ute efter en deo med så lite ämnen i som möjligt. Det är ändå ett växande barn, så bland annat parfymer är ett absolut nej. 

• Anonym (s)
    Anonym (Molly) skrev 2025-04-09 07:09:24 följande:

Vilken är det?
Svar på tråden Deo till barn?