Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Anonym (TS)

Välling till barn?

Mitt barn har aldrig haft välling på kvällen. Jag ammade visserligen till barnet närmade sig 2 år, men väldigt lite på slutet då. Men varför har ni välling? Hur länge hade era barn välling? 

Det kanske är något jag missat, vi har en vattenflaska, barnet har inte uttryckt något missnöje, men vad missar barnet? 

• Svar på tråden Välling till barn?
  • Anonym (TS)

tänker specifikt på natten och när barnet ska sova. Mitt barn fick näringsberikad gröt när den var riktigt liten. Men tänker mer på välling till att sova. 

• Anonym (Myra)

Våra barn drack välling på kvällen som sista mål innan läggdags från att de var kring 8-9 månader och fram till 2-3 års ålder kanske? Kom inte riktigt ihåg. Det var en mysig stund, dom tyckte det var gott, varmt i magen, mätta. Sov sedan till morgonen, de åt/drack aldrig på nätterna.

Vet att vissa gav sina små gröt, men jag tyckte välling var smidigare och mina barn älskade det som sagt. 

• Anonym (Froggy)

Mitt äldsta barn fick välling istället för amning. Slutade amma självmant vid magsjuka när hen var 9 månader. Välling blev ett bra kvällsmål och mys med saga samtidigt. 

Mitt yngsta barn fick också välling,  drack 2 klunkar och grinade illa. Testade flera gånger med samma resultat. Vaknade ofta på natten och vi testade vattenflaska istället vilket hen gillade.

Har sedan dess alltid haft en vattenflaska vid sängen! 

Det finns ju även vuxenvälling att köpa om du vill testa själv. 

Svar på tråden Välling till barn?