• querer

Grumligt urin?

Hejsan!

Har en funderig kring min urin. Den har varit grumlig nu sen ÄL och är lite mer än två veckor över BIM. Har inga tecken på att mensen är på G heller. Har börjat må illa till och från, svullen mage och så kissar jag ofta och mkt och dricker mer än vanligt. Är helt säker på att det inte är UVI.Har även konstiga flytningar d är vattinga vissa dagar och tjockar andra. Har testat tre ggr och de har visat neg och jag tänker testa på lördag igen om hon inte har dykt upp.

Varför är det grumligt? Är det någon som har varit med om detta och varit gravid?

Hoppas ni orka läsa och svar

• Svar på tråden Grumligt urin?
  • querer

Är helt säker på att det inte är diabetes.

jaja, får väl kanske mitt svar imorron då.

• Lilja85

blede 70: Kan det vara diabetes om man har de symtomen?!
    har nämligen precis samma symtom som TS.

• querer

vad skönt att veta att jag inte är ensam om dem

• Angelica80

Nån infektion kanske?? Urinvägsinfektion gör ju urinet grumligt. Samt att urinvägsinfektion KAN göra så mens blir utebliven. blev så för mig en gång för många år sen.

• Lilja85

querer: ja jag har precis som du.
    Grumligt urin lite till och från, mår illa till och från. Mycket flytningar..ibland vattninga och ibland JÄTTE myket (precis som äl flytningar).
    Magen är svullen, kissar dock inte mer än vad jag brukar göra..snarare tvärtom.
    Detta har hållt på ett tag.

Hur får man reda på om man har en infektion..var till gyn för lite mer än 1 vecka sedan och gjorde vul. Borde de inte sett det där?
    Har tom tagit blodprov.

• querer

Jag vet att jag inte har UVI har haft det innan och då har jag haft jätteont och det har varit omöjligt att kissa. Nu kissar jag ofta och mkt.

• querer

Lilja85 tycker att de borde sett det där om det vore en infektion. Lämnade du något urinprov? där ser de om det är UVI.

• Lilja85

querer : jo jag lämnade urin prov också..men jag vet inte om de kollade UVI. Däremot tog de grav test..men borde de inte sett det i urinet endå om det varit UVI, eller måste de testa urinet för de?

• querer

de testade i urinen när jag hade UVI, men de kan kanske se det på att vis.

• Angelica80

Lilja85: Urinprov tar de om de ska kolla urinvägsinfektion. Annars kollar de ju med blodprov. men de ser ju inte om man har infektion om det inte är just infektion de kollar efter såklart =)

querer: Jag har haft UVI MÅNGA ggr i mitt liv. o många ggr har de vart som du beskrivit. Men minst lika många ggr har jag inte kännt av det alls utan upptäckt det på rutinkontroller. Så visst kan du ha det utan att märka det.

• Linn och Robin

Vad gäller flytningarna vid äl, om man blir gravid fortsätter dessa vattniga flytningar eller förändras de?

• Celice

Jag har oxå grumligt urin, som är ovanligt mörkt, som när man inte druckit på länge,men jag dricker ju hela tiden. Diabetes låter inte bra, är man sugen på godis då oxå?

• Angelica80

Ett tecken på att man KAN ha diabetes är att man törstar väldigt mkt och att man blir väldigt trött efter man ätit. För att blodsockret stiger då. Pappa har nämligen diabetes.

• vadskajaghetadå

jag ahr också diabetes och mitt urin ser inte grumligt ut

• Yvonne2

Grumligt urin och stark lukt ska tydligen kunna vara symptom på UVI/blåskatarr (se Netdoktor eller Infomedica, kommer inte ihåg från vilken sida). Jag har själv aldrig haft det förut eller UVI men har själv nu sedan ett par dagar grumlig urin som dessutom luktar starkt. Dock ingen smärta. Vi har försökt bli gravida denna månaden och prickat in ägglossningen.

Eftersom jag undrade vad det kunde bero på letade jag här på Familjeliv och hittade trådar där flera hade haft liknande problem/UVI som graviditetstecken. Jag hittade två trådar om detta och bl. a. den nedan:

www.familjeliv.se/Forum-1-35/m4695671.html

• blede 70

ja....kolla upp så adet inte e diabetes...man kan fu grumligt urin då.

• Quma

Min urin är klar men blir grumlig till äl, det är jättetydligt. Man kan väl inte ha uvi bara till äl eller? Jag har inte trott att de varit något fel, men nu blir jag orolig.

Svar på tråden Grumligt urin?