• Samanta245

Två missfall på rad. Så olycklig

Jag fick två missfall på rad.  Andra gången fick missed abortion.  Hur många av er har haft två missfall på rad sen lyckades tredje gången efter en mens? Jag är heartbroken.  Jag är helt besviken och så ledsen.  Det känns som att något är helt fel.  Får missfall varje gång vid vecka 7 eller 8 när mensen ska komma. 
    Blödningar kommer som ett brev.  Det känns hopplöst.  Jag önskar att man inte kunde få missfall under graviditet.  Det är värsta är att bli gravid och få missfall sen än att inte bli gravid alls.  Jag blir snabbt gravid men får värsta missfall. Jag har regelbunden mens i 7 dagar.  

• Svar på tråden Två missfall på rad. Så olycklig
  • Anonym (Raya)

Beklagar, det är jobbigt att drabbas, vet själv. Tyvärr är det ändå rätt vanligt med missfall och MA. Men du har ändå större chans att nästa graviditet går bra än att det inte ska göra det. De flesta med många missfall får tillsist sitt efterlängtade barn.

Jag vet inte hur gammal du är men ålder spelar ju in rätt mycket. För många kvinnor försämras äggkvaliten när man närmar sig 35-40 år, man löper större risk att drabbas av missfall då än yngre kvinnor. Vid närmare 40 års ålder kan det vara så mycket som 40-50 % av alla graviditeter som leder till missfall tyvärr. Ingen vidare kul statistik men sån är naturen. 

• Anonym (Ida)

Jag fick tre tidiga missfall. Inga fel hittades. Men fick trombyl och progesteron som säkerhet och alla tre kommande barn gick bra! och då var jag mellan 30-39.

• Samanta245
    Anonym (Raya) skrev 2025-04-11 23:49:11 följande:

Beklagar, det är jobbigt att drabbas, vet själv. Tyvärr är det ändå rätt vanligt med missfall och MA. Men du har ändå större chans att nästa graviditet går bra än att det inte ska göra det. De flesta med många missfall får tillsist sitt efterlängtade barn.

Jag vet inte hur gammal du är men ålder spelar ju in rätt mycket. För många kvinnor försämras äggkvaliten när man närmar sig 35-40 år, man löper större risk att drabbas av missfall då än yngre kvinnor. Vid närmare 40 års ålder kan det vara så mycket som 40-50 % av alla graviditeter som leder till missfall tyvärr. Ingen vidare kul statistik men sån är naturen. 

Jag är 38 år. Jag känner en kvinna som två år äldre än mig.  Hon födde barn.  Jag får regelbunden mens.  Jag blir snabbt gravid.  Det är något fel på mig.  Jag tror inte det har med åldern att göra.  Kanske du har rätt.  Jag var så dum att jag inte skaffade barn tidigare.  Tänkte på att sonen skulle bli lite större först. Det var dumt av mig att vänta.  Jag känner en annan dum tjej som säger att hon ska skaffa barn om tio år.  Hon tror att hon kan få barn när som helst. 
  • Samanta245
    Anonym (Ida) skrev 2025-04-11 23:55:14 följande:

Jag fick tre tidiga missfall. Inga fel hittades. Men fick trombyl och progesteron som säkerhet och alla tre kommande barn gick bra! och då var jag mellan 30-39.

Fick du av en läkare? Hur gick det till? Började du med mediciner direkt efter missfall och försökte efter en mens emellan? Du ger mig hopp. 
  • Anonym (Raya)
    Samanta245 skrev 2025-04-12 11:16:05 följande:
    Jag är 38 år. Jag känner en kvinna som två år äldre än mig.  Hon födde barn.  Jag får regelbunden mens.  Jag blir snabbt gravid.  Det är något fel på mig.  Jag tror inte det har med åldern att göra.  Kanske du har rätt.  Jag var så dum att jag inte skaffade barn tidigare.  Tänkte på att sonen skulle bli lite större först. Det var dumt av mig att vänta.  Jag känner en annan dum tjej som säger att hon ska skaffa barn om tio år.  Hon tror att hon kan få barn när som helst. 
    Det är mest sannolikt inte alls något fel på dig. Självklart kan kvinnor i vår ålder (jag med är 38) få barn, men statistiskt sett så löper vi högre risk att få missfall för våra ägg är inte lika bra som dom var förr. Din vän har kanske lite bättre kvalité för det är ju individuellt, eller så hade hon tur? Missfallsrisken ökar avsevärt med stigande ålder, men sedan kan man ju självklart lyckas ändå, men vägen blir krokigare får många tyvärr. 
  • Anonym (Ida)
    Samanta245 skrev 2025-04-12 11:19:17 följande:
    Fick du av en läkare? Hur gick det till? Började du med mediciner direkt efter missfall och försökte efter en mens emellan? Du ger mig hopp. 
    Ja, jag bad om utredning. Tog lite tid med alla tester men fick trombyl vilket jag tror var grejen. Det gör blodet mer lättflytande så det inte bildas små proppar. Det är det man brukar få när inga fel hittas. Så kolla upp detta! Det kommer gå bra!! Det gick bra direkt sen för mig! Och sista barnet vid 39. Så jag tror inte på det där med åldern. Det är helt olika! 
  • Anonym (Tredje)

Hej. Vet hur det känns :(
    Fick det första MA i Juli, blev gravid i september som tyvärr även den grav blev ett MA i Dec. 
    Blev gravid i Feb men det blev en kemisk grav. Är fortfarande inte gravid. Vi försöker men drömmen försvinner sakta för mig. Fyller 39 i augusti. 
    Har två barn men hade älskat ett tredje. 
    Vi får se. 

• Samanta245
    Anonym (Tredje) skrev 2025-04-15 18:32:15 följande:

Fick det första MA i Juli, blev gravid i september som tyvärr även den grav blev ett MA i Dec. 
    Blev gravid i Feb men det blev en kemisk grav. Är fortfarande inte gravid. Vi försöker men drömmen försvinner sakta för mig. Fyller 39 i augusti. 
    Vi får se. 

Ge inte upp. Jag ska försöka igen.  Du kommer få en fin bebis. Vi måste vara starka och positiva.  
  • Anonym (FridaLei)

Vi försökte i fyra år innan jag blev gravid första gången, genom IVF. Det slutade i missfall och vid nästa IVF fick jag ännu ett. Tredje gången gick det hela vägen. Sedan tog det ett halvår av försök innan andra barnet kom. Blev sedan spontant gravid med tredje, vilket också slutade i missfall. Samma sak en gång till några månader senare. Nu ska vi göra ett sista försök, men med tanke på mina fyra missfall känns det inte så hoppfullt. hade önskat att jag kunde få alla mediciner jag fick under IVF-behandlingarna.. då tog jag trombyl, progesteron, intralipid och en till jag inte minns. Men lär inte hitta en läkare som vill skriva ut det för en ?naturlig? graviditet? 

• Samanta245
    Anonym (FridaLei) skrev 2025-04-16 09:51:42 följande:

Vi försökte i fyra år innan jag blev gravid första gången, genom IVF. Det slutade i missfall och vid nästa IVF fick jag ännu ett. Tredje gången gick det hela vägen. Sedan tog det ett halvår av försök innan andra barnet kom. Blev sedan spontant gravid med tredje, vilket också slutade i missfall. Samma sak en gång till några månader senare. Nu ska vi göra ett sista försök, men med tanke på mina fyra missfall känns det inte så hoppfullt. hade önskat att jag kunde få alla mediciner jag fick under IVF-behandlingarna.. då tog jag trombyl, progesteron, intralipid och en till jag inte minns. Men lär inte hitta en läkare som vill skriva ut det för en ?naturlig? graviditet? 

Problemet med mig är att jag får missfall men blir snabbt gravid.  Gravid på en gång.  När jag var ung tog det flera månader för att bli gravid. 
  • Samanta245
    Anonym (Tredje) skrev 2025-04-15 18:32:15 följande:

Vi får se. 

Vad är kemisk
  • Anonym (Testa)
    Anonym (FridaLei) skrev 2025-04-16 09:51:42 följande:

Vet inte var du bor men jag fick åtminstone progesteron utskrivet av gynakademin i Malmö. Det finns de som gärna hjälper en 🥰
Svar på tråden Två missfall på rad. Så olycklig