• Brunett89

molande värk efter FET

Hej! Vi har idag gjort en FET, första någonsin. Typ 30 min efter återföringen som började jag lätt känna lite molvärk och det har bara blivit värre. Är det någon som har upplevt detta? Är det min kropp som direkt börjat stöta ifrån sig vårat lilla fina embryo? 😥 

• Svar på tråden molande värk efter FET
  • blåblomster

Hej! Jag har haft en massa återföringar nu (7 sammanlagt, varav 3 resulterade i graviditet (två senare mf och ett levande barn, 5 var FET) och har alltid haft molvärk både direkt efter insättning och under hela ruvningstiden. Hos mig beror det på progesteronet som ger gravidsymptom och molvärk är ett av det. Så nej, du behöver nog inte vara orolig att det ska betyda nånting. Håller tummarna för ett plus om några dagar!! 😊

• Brunett89

Åh tack, känns skönt att veta att fler haft det och stt det gått bra ändå. Jag behövde dock inte ta något extra progesteron så min kropp ska liksom ta hand om det här helt själv så kan inte få några symtom från progesteron 😬 tusen tack för lyckönskningar 😊

• blåblomster

Så skönt att du slipper progesteronet! Men jag tror ändå inte att du behöver vara orolig. Det kan vara någon spänning som släpper eller någon liten kramp. Man blir så otroligt nojig när man ruvar, överanalyserar varenda liten känsla (?nu spände det nog lite i ena bröstet?) och sitter på helspänn dag ut och dag in. Om det inte tar sig, känner man egentligen inte av det. Och om det tar sig, inte heller - eller åtminstone inte till man närmar sig bim och då inte för alla. Hoppas väldigt mycket på att det tar sig!

Svar på tråden molande värk efter FET