• Anonym (Hm)

Kolla tjockleken på slemhinna?

Är det någon som vet hur man kan kolla tjockleken på sin slemhinna? Går det att göra?

• Svar på tråden Kolla tjockleken på slemhinna?
  • Anonym (Bestäm er?)

Om du har en ultraljudsmaskin och rätt utbildning går det att göra, men det är inte direkt för nybörjare.

Tre läkare grälade om huruvida mitt missfall var avslutat och hur tjock slemhinnan skulle vara då, vid ett tillfälle. Obestämd

• Anonym (Linda)

Det görs av kunnig personal på gyn och med hjälp av ultraljud.  Inget du kan göra på egen hand . 

• Anonym (Hm)
    Anonym (Bestäm er?) skrev 2025-04-12 21:08:33 följande:

Om du har en ultraljudsmaskin och rätt utbildning går det att göra, men det är inte direkt för nybörjare.

Tre läkare grälade om huruvida mitt missfall var avslutat och hur tjock slemhinnan skulle vara då, vid ett tillfälle. Obestämd

Tänkte vart man ska vända sig? Kan man boka tid hos gynekolog bara för att kolla det, utan att vara/försöka bli gravid? 
  • Anonym (Linda)
    Anonym (Hm) skrev 2025-04-13 11:38:11 följande:
    Tänkte vart man ska vända sig? Kan man boka tid hos gynekolog bara för att kolla det, utan att vara/försöka bli gravid? 
    Varför vill du veta det? Resultatet säger ändå inte så mycket om du inte har ett sammanhang som tex fertilitetsutredning pågående. En gyn gör inte sånt random om man inte har en remiss av nån orsak. 
  • Anonym (Hm)
    Anonym (Linda) skrev 2025-04-13 13:20:11 följande:
    Varför vill du veta det? Resultatet säger ändå inte så mycket om du inte har ett sammanhang som tex fertilitetsutredning pågående. En gyn gör inte sånt random om man inte har en remiss av nån orsak. 
    Har problem med slemhinnorna och blir som värst veckan efter mensen när östrogenet är som lägst. Men också under menscykeln och misstänker av den andelningen att mina slemhinnor är tunna, pga av det så undrade jag bara om man kan göra en undersökning 
Svar på tråden Kolla tjockleken på slemhinna?