Livsångest och otrohet
Varsågoda och döm mig hårt. Jag orkar inte bry mig.
Jag är en tant som är ca 45 år och är så urless på livet och allt innehåll i min vardag. Jag är gift med en man sedan många år och har två tonåringar. Jag träffade min man när jag var 18 år.
För några år sedan blev jag handlöst förälskad i en annan man som kände samma sak. Det var helt galet hur väl synkade vi var och han sade att vi är själsfränder. Det är så svårt att beskriva denna relation men det var som att hela världen slutade att snurra så fort han var med mig. Jag har en orolig själ och tänker alltid för brett och djupt. Det kändes som att själen blev lugn och tillfreds i hans famn. Det är mycket tack vare honom jag fann min inre röst och vågade ta beslut kring min personliga utveckling. Idag vet jag mitt värde och förstår att jag är betydelsefull. Det på grund av mannen.
Allt tog slut såklart. När jag inledde en sexuell relation med honom fick jag ångest på grund av mitt äktenskap. Så jag avslutade det hela och valde min man. Nu har det gått några år och jag kämpar verkligen. Jag känner att jag var mycket lyckligare innan jag visste att han fanns med stort H fanns. Jag vet att HAN är egentligen den rätte men samtidigt har jag gjort mitt val och han sitt val. Han är också gift. Det har gått 3 år men jag kan inte sluta tänka på honom.
Jag avskyr mig själv men nu har han hört av sig och önskat ett samtal. Vi arbetar i samma bransch och han är intresserad av mitt projekt. Jag har bokat in ett möte.
Jag har ingen annan att prata med. Hjälp mig?