• Anonym (B)

Utställd av instruktör- gym

Hej!

Jag har alltid gillat att träna och nu flyttat till en småstad. Det som slagit mig är att speciellt en dansinstruktör är så otrevlig. Det känns som att hon ogillar mig och sist skällde hon ut mig inför gruppen. 

Det är inte så mkt ställen att välja på i en småstad. Vad gör man i den sitsen? Känner att jag drar mig att gå till hennes pass tyvärr, samtidigt är det just de pass hon håller i som intresserar mig. 

• Svar på tråden Utställd av instruktör- gym
  • burleskburkläsk
    Anonym (B) skrev 2025-04-13 08:35:52 följande:
    Utställd av instruktör- gym

Hej!

Jag har alltid gillat att träna och nu flyttat till en småstad. Det som slagit mig är att speciellt en dansinstruktör är så otrevlig. Det känns som att hon ogillar mig och sist skällde hon ut mig inför gruppen. 

Det är inte så mkt ställen att välja på i en småstad. Vad gör man i den sitsen? Känner att jag drar mig att gå till hennes pass tyvärr, samtidigt är det just de pass hon håller i som intresserar mig. 

Prata med henne...blir det inte bra sen så har hon ju riktiga problem!
  • Anonym (B)
    burleskburkläsk skrev 2025-04-13 08:43:54 följande:
    Prata med henne...blir det inte bra sen så har hon ju riktiga problem!
    Hon känns som en ghettobrud som man inte vill hamna snett med. Har bestämt mig för att ta bilen och åka en bit till annat gym. Synd att vart man än hamnar ska det alltid vara någon som vill trycka ner en. 
  • burleskburkläsk
    Anonym (B) skrev 2025-04-13 09:39:41 följande:
    Hon känns som en ghettobrud som man inte vill hamna snett med. Har bestämt mig för att ta bilen och åka en bit till annat gym. Synd att vart man än hamnar ska det alltid vara någon som vill trycka ner en. 
    Sjukt tråkigt, jag hade gjort samma!

Såna machofasoner...så fult också när där är andra där.

Var du än hamnar så lycka till!
  • Virriga Vera

Jag hade tagit det med de som äger gymmet. Har du gjort något fel, så ska hon ta det med dig efter passet. Bara ni två. Har du inte gjort något fel, så får hon hålla klaffen. Oavsett vilket så ta det med gymägaren.

• Anonym (Mira)

Men prata med henne, kanske gör du något som är stötande utan att du fattar det. Kanske är det bara hennes sätt att prata utan att förstå att du tolkar henne som arg. Världen blir en bättre plats om folk pratar mer med varandra 

• Anonym (B)
    Anonym (Mira) skrev 2025-04-13 09:51:52 följande:

Men prata med henne, kanske gör du något som är stötande utan att du fattar det. Kanske är det bara hennes sätt att prata utan att förstå att du tolkar henne som arg. Världen blir en bättre plats om folk pratar mer med varandra 

Nja jag håller inte med... Hon har allmäna attitydsproblem, det märks även hur hon pratar med gruppen... Kan förolämpa alla genom att kasta ut sig att vi ser trötta ut eller använda sig att sexistiska kommentarer till gruppen. En del har jag märkt hanterar detta genom att skämta bort det men i grunden är det allvarligt att det kommer från en gruppledare. 

Hade jag använt mig av härskartekniker eller annat och hon blivit arg är det förståeligt. I detta fall dansade jag lite fel i hennes ögon. Har dansat i många år så vet vad jag gör. 
  • Anonym (Tränaren)

vad exakt var det hon sade?
    vilken dans utövade du?
    om du gjorde en miss, i så fall vilken? Bara nyfiken.

Jag har varit ledare inom flera områden i bla idrott och skulle a l d r i g skälla ut någon för då skulle jag förlora mina kunder.
    Jag håller alltid god ton och min profession ÄR att vägleda så att kunden får ut det bästa av mina lektioner, inte skälla och stjälpa utan nå framgång och vilja fortsätta att komma till träningarna- lektionerna.

• Virriga Vera
    Anonym (B) skrev 2025-04-13 11:17:11 följande:
    Nja jag håller inte med... Hon har allmäna attitydsproblem, det märks även hur hon pratar med gruppen... Kan förolämpa alla genom att kasta ut sig att vi ser trötta ut eller använda sig att sexistiska kommentarer till gruppen. En del har jag märkt hanterar detta genom att skämta bort det men i grunden är det allvarligt att det kommer från en gruppledare. 

Hade jag använt mig av härskartekniker eller annat och hon blivit arg är det förståeligt. I detta fall dansade jag lite fel i hennes ögon. Har dansat i många år så vet vad jag gör. 
    Men då är det ju ännu större anledning att ta det med gymägaren.
  • Anonym (B)
    Virriga Vera skrev 2025-04-13 11:42:44 följande:
    Men då är det ju ännu större anledning att ta det med gymägaren.
    Ja du har rätt, det borde jag göra. Å andra sidan tycker jag det är lite obehagligt, man vet inte riktigt hur instruktören reagerar. Tror på någon sätt man delvis redan känner till problematiken då hon är som en gående redflag. Lättare sagt än gjort att göra sig av med folk. Vet inte riktigt om det är värt besväret helt enkelt. 
  • Xenia

Men är det så svårt att få tag på instruktörer att hon kan bete sig hur som helst?

Jag tycker definitivt du ska prata med gymägaren. Det kan vara att hen/de inte har en aning om det, eftersom alla resonerar som du, "det är inte värt besväret".

Du kan också nämna att du funderar på att byta gym pga hennes sätt.

Jag känner till en tränare. En del klagar på att han är "för hård". Men det är aldrig några killar som klagar, det är bara "de känsliga" tjejerna. Men han har en annan stil pga sitt utländska ursprung. Men förolämpar gör han inte, han säger ifrån när de gör fel och kräver att de anstränger sig (mer). Alltså målet är att eleverna ska bli bättre. 

Men du känner inte att den här instruktörens mål är att förbättra din prestatation utan mer att hon vill trycka ner dig?

Sexistiska kommentarer är aldrig ok.

Svar på tråden Utställd av instruktör- gym