• Tecum

Trumps svenska fanbärare har tystnat

Ytterhögens som hyllat Trump  på X i alla tongångar har fått problem. Dårens upprepade klavertramp på i stort sett alla områden går inte längre att försvara.

Så här står det i Magasinet Konkret:

Många av de mer högljudda krigarkontona på X har knappt alls nämnt Trump den senaste månaden. Det är inte läge, kan man förmoda, eller så vet de helt enkelt inte vad de ska säga och är genuint irrelevanta i den politiska debatten. Man är nog medveten om att det är väldigt få svenskar som har en positiv uppfattning om Trump, ännu färre än tidigare. Enligt en mätning av DN/Ipsos i mars ligger andelen nere på sex procent, och bara tio procent svarar att de har en positiv uppfattning om USA. Det är nästan ryska siffror, Putin ligger på två procent hos svenskarna, Ryssland på en. Man kan jämföra med Ukraina som ligger på 62 procent, och Zelensky på 73. Det är en gryta många i ytterhögern inte vill röra om i."

• Svar på tråden Trumps svenska fanbärare har tystnat
  • Anonym (Wacko Tard)

Det värsta är ju när blue collar/låginkomsttagare tror att the trickle down effect, vilket är republikanernas varumärke, skulle vara fördelaktigt för dom haha! Kan bara skaka på huvudet. Maga röstade med hat i hjärtat samtidigt som dom utger sig för att vara kristna. Detta land är så fucked up på alla sätt och vis, även när demokraterna får en chans. Icke kompetenta idioter allihopa. Jaja, it is what it is och jag hoppas att fler Maga förlorar sina jobb och pensionssparanden, de förtjänar varenda lilla käftsmäll och olycka de kan få.

• Tow2Mater

Vad vill du diskutera som inte kan tas i de befintliga trådarna? Eller ville du mest bara ha ytterligare en tråd att spy galla över Trump och USA i med likasinnade?

• Tecum
    Tow2Mater skrev 2025-04-13 18:17:23 följande:

Vad vill du diskutera som inte kan tas i de befintliga trådarna? Eller ville du mest bara ha ytterligare en tråd att spy galla över Trump och USA i med likasinnade?

Förstår att kritik mot Trump bekymrar dig, du tillhör de 6 procentenSkrattande.

Jo det behövs nya trådar, de gamla är kontanimerade med svammel och folk orkar inte läsa dem längre. Som du vet blir det lätt så på FL. Dessutom är det en ny ingång, missnöje från kärntrupperna.
  • Anonym (Jag är inte med i erat gäng)

Eftersom narrativet i Sverige går efter devisen att du får vara med i vårt Trump-hatar-gäng om du spyr hat över honom oavsett vad han gör, så inkluderar inte jag mig själv i denna skara.

Av Trump-hatar-gänget uppfattas man då som Trumpälskare istället, man kan inte ha olika perspektiv och vara någonstans där emellan. Det är emot reglerna i Trump-hatar-gänget.

Dock verkar agendan mer sikta på att alla ska tycka som dom och att det som dom ser som motstånd, om man skulle ha en annan åsikt än hat mot Trump, ska röjas. Man är alltså inte intresserad av att diskutera olika handlingar och diskutera dessa, utan målet är att alla ska hata Trump.

• Tecum
    Anonym (Jag är inte med i erat gäng) skrev 2025-04-13 18:33:17 följande:

Eftersom narrativet i Sverige går efter devisen att du får vara med i vårt Trump-hatar-gäng om du spyr hat över honom oavsett vad han gör, så inkluderar inte jag mig själv i denna skara.

Av Trump-hatar-gänget uppfattas man då som Trumpälskare istället, man kan inte ha olika perspektiv och vara någonstans där emellan. Det är emot reglerna i Trump-hatar-gänget.

Dock verkar agendan mer sikta på att alla ska tycka som dom och att det som dom ser som motstånd, om man skulle ha en annan åsikt än hat mot Trump, ska röjas. Man är alltså inte intresserad av att diskutera olika handlingar och diskutera dessa, utan målet är att alla ska hata Trump.

Jo man kan ha olika perspektiv, gilla vissa saker och ogilla andra. Men då måste man våga kommunicera ut det, i tydliga ordalag. Inte bara vara kärringen mot strömmen. Jag får också intrycket att Trumpälskarna får allt svårare att hitta något positivt hos honom. Istället angriper man oss Trumphatare för att dra undan fokus från hans tokigheter.
    Så kom gärna med et analyserande inlägg om bra och dåligt i hans agerande!
  • Tow2Mater
    Tecum skrev 2025-04-13 18:28:10 följande:
    Förstår att kritik mot Trump bekymrar dig, du tillhör de 6 procentenSkrattande.

Jo det behövs nya trådar, de gamla är kontanimerade med svammel och folk orkar inte läsa dem längre. Som du vet blir det lätt så på FL. Dessutom är det en ny ingång, missnöje från kärntrupperna.
    Kritik mot Trump bekymrar mig inte alls. Tvärtom, det är ju det som gör det värt att skiva i dessa Trump-trådar.
    Men det bekymrar mig att en stor del av er som kritiserar Trump hänger er åt att kasta skit och personliga attacker på andra som vill diskutera, och som skriver även om saker vi anser Trump gör som är bra.

Jag är konfunderad över din frågeställning, den verkar vara mycket diffus. Ar det bara kritik och hat mot Trump som ska postas? inget om vad han gör bra?
  • Anonym (Fred)
    Tow2Mater skrev 2025-04-13 18:49:06 följande:
    Kritik mot Trump bekymrar mig inte alls. Tvärtom, det är ju det som gör det värt att skiva i dessa Trump-trådar.
    Men det bekymrar mig att en stor del av er som kritiserar Trump hänger er åt att kasta skit och personliga attacker på andra som vill diskutera, och som skriver även om saker vi anser Trump gör som är bra.

Jag är konfunderad över din frågeställning, den verkar vara mycket diffus. Ar det bara kritik och hat mot Trump som ska postas? inget om vad han gör bra?
    Personligen tycker jag det finns en stark offermentalitet hos dig. 
    Kritiken som förs fram är oftast saklig även om den kan vara bitsk ibland. Det du gör nu är bara att göra dig själv till ett offer utan att det i sin tur bidrar till en saklig diskussion. Om det nu är så att du blir attackerad, vilket jag tvivlar på, ignorera dem och svara på dem som för fram saklig kritik.

Varför måste någon som är kritisk till Trump fokusera på det han gör bra vilket jag personligen har svårt att se något. Vad är det som gör att en diskussion måste ske på dina premisser att alla måste hitta något positivt om Trump? Om man tycker attacker på yttrandefrihet, tullar och hot på att annektera andra länders territorier är viktigare att diskutera än det Trump gör är bra är inget fel eller konstigt.  
  • Tow2Mater
    Anonym (Fred) skrev 2025-04-13 19:01:50 följande:
    Personligen tycker jag det finns en stark offermentalitet hos dig. 
    Kritiken som förs fram är oftast saklig även om den kan vara bitsk ibland. Det du gör nu är bara att göra dig själv till ett offer utan att det i sin tur bidrar till en saklig diskussion. Om det nu är så att du blir attackerad, vilket jag tvivlar på, ignorera dem och svara på dem som för fram saklig kritik.

Varför måste någon som är kritisk till Trump fokusera på det han gör bra vilket jag personligen har svårt att se något. Vad är det som gör att en diskussion måste ske på dina premisser att alla måste hitta något positivt om Trump? Om man tycker attacker på yttrandefrihet, tullar och hot på att annektera andra länders territorier är viktigare att diskutera än det Trump gör är bra är inget fel eller konstigt.  
    Jag har inte påstått att någon som är kritisk till Trump måste fokusera på det han gör bra. Nu igen diskuterar du mig istället for sak. Sluta.
  • Anonym (Fred)
    Tow2Mater skrev 2025-04-13 19:08:54 följande:
    Jag har inte påstått att någon som är kritisk till Trump måste fokusera på det han gör bra. Nu igen diskuterar du mig istället for sak. Sluta.
    Nej du har rätt jag tolkade ditt inlägg fel. Men jag står fortfarande fast vid att din offermentalitet på forumet är tröttsam och att det inte medför något till diskussionen. För ärligt talat, du får inte personliga påhopp bara för att något bemöter dina åsikter och du inte kan ge rimliga svar tillbaka. 

Gällande trådens ämne är det ett intressant fenomen att det blir svårare och svårare att försvara Trump. Kanske är det därför du är osaklig och känner dig som ett offer när du får mothugg? I vilket fall som helst är det en helt rimlig diskussion. 
  • Tecum
    Tow2Mater skrev 2025-04-13 18:49:06 följande:

Läs mitt inlägg #5, där efterlyser jag vad Trump gör bra eller mindre bra.

Men Trumpanhängare verkar ha svårt för nyanser och hamnar i en försvarsposition. De försvarar allt han gör, höjer han tullar är det bra, sänker  han är det också bra. Det ger intryck av blind lydnad och ger i sin tur noll respekt från omvärlden. 
Svar på tråden Trumps svenska fanbärare har tystnat