Min kompis raggade nog på mitt kärleksintresse eller tvärtom.
Jag har varit intresserad av personen i ett år (personen var i en relation då), men först på senare tid har det gått från vänner till mer flörtande och känslor från bådas håll, trodde jag i alla fall.
Min kompis är tio år yngre än mig, väldigt vacker, får alla män hon vill ha. Eftersom vi alla också är kollegor så hade de ett arbetspass ihop där jag märkte att något var off efteråt. (man har alltså 10 timmars ensamtid under våra arbetspass)
Hon har alltså alltid sagt till mig att hon inte kan förstå varför jag gillar honom, att han inte ser bra ut, att hon är helt ointresserad av att lära känna honom. Efter det här arbetspasset ville hon träffa mig direkt, hon bad mig inte berätta att hon vet att han och jag har något på gång för honom. Sedan sa hon att hon förstår vad det är jag gillar nu med honom, att han är så djup, att hon lärt sig så mycket av honom idag och han har hjälpt henne. Hon verkar även väldigt stressad och som att hon skäms. Hon tillägger även att han sagt en massa bra saker om mig, men hur hon berättar det är som att hon har drivit med mig framför honom och han har försvarat mig.
Jag hörde av mig till honom samma kväll då han inte svarar. Han svarar heller inte dagen efter. Tredje dagen svarar han men är väldigt fåordig. Nämner inte att han jobbat med väninnan, annars brukar vi diskutera arbetspassen vi haft när den andra är ledig.
Jag frågar henne via sms vad som hänt eftersom jag tycker hela situationen känns konstig, hon svarar att inget hänt, men svaren känns pressade och nästan formella. Jag skriver igen att vi nog måste prata, det svarar hon heller inte på.
Jag vet att han tycker hon är attraktiv, han har sagt det när vi var vänner.
Just nu tänker jag att jag måste göra mig av med båda.