• Anonym (sara)

Min kompis raggade nog på mitt kärleksintresse eller tvärtom.

Jag har varit intresserad av personen i ett år (personen var i en relation då), men först på senare tid har det gått från vänner till mer flörtande och känslor från bådas håll, trodde jag i alla fall. 

Min kompis är tio år yngre än mig, väldigt vacker, får alla män hon vill ha. Eftersom vi alla också är kollegor så hade de ett arbetspass ihop där jag märkte att något var off efteråt. (man har alltså 10 timmars ensamtid under våra arbetspass) 

Hon har alltså alltid sagt till mig att hon inte kan förstå varför jag gillar honom, att han inte ser bra ut, att hon är helt ointresserad av att lära känna honom. Efter det här arbetspasset ville hon träffa mig direkt, hon bad mig inte berätta att hon vet att han och jag har något på gång för honom. Sedan sa hon att hon förstår vad det är jag gillar nu med honom, att han är så djup, att hon lärt sig så mycket av honom idag och han har hjälpt henne. Hon verkar även väldigt stressad och som att hon skäms. Hon tillägger även att han sagt en massa bra saker om mig, men hur hon berättar det är som att hon har drivit med mig framför honom och han har försvarat mig.

Jag hörde av mig till honom samma kväll då han inte svarar. Han svarar heller inte dagen efter. Tredje dagen svarar han men är väldigt fåordig. Nämner inte att han jobbat med väninnan, annars brukar vi diskutera arbetspassen vi haft när den andra är ledig.

Jag frågar henne via sms vad som hänt eftersom jag tycker hela situationen känns konstig, hon svarar att inget hänt, men svaren känns pressade och nästan formella. Jag skriver igen att vi nog måste prata, det svarar hon heller inte på. 

Jag vet att han tycker hon är attraktiv, han har sagt det när vi var vänner. 

Just nu tänker jag att jag måste göra mig av med båda.

• Svar på tråden Min kompis raggade nog på mitt kärleksintresse eller tvärtom.
  • Anonym (sara)

Saken är väl att han har inga skyldigheter gentemot mig så länge vi inte är flickvän och pojkvän, samtidigt har han fått det att verka som vi har något speciellt. HON däremot upplever jag har skyldigheter som en nära vän (vi pratar normalt sett varje dag i stort sett)

• Anonym (sweet dreams)

Hur ska du "göra dig av med" folk som du jobbar med?

Inte mörda dem hoppas jag?

Min gissning är att något litet hände mellan dem, hon har nu dåligt samvete eftersom hon ju inte egentligen är intresserad, det var nog bara ett test/bekräftelsesök. Men han nappade totalt och nu känner hon sig superskyldig och vet inte riktigt hur hon ska bete sig mot någon av er.

Vill du ha en man som plötsligt blivit ledig så är nog mitt råd att inte vänta utan buss på, de som är bra är inte lediga någon längre stund.

• Anonym (Man vet aldrig om man inte chansar)

Jag tänker såhär. 

Ovsett om något hänt mellan dem eller inte så OM du seriöst är intre så kanske det är dags att göra något åt det. Kanske försöka ta det med honom. 
    Annars riskerar du att gå miste om en eventuell chans. Oavsett om det är till vännen eller till någon annan. 

och det kan absolut vara att något hänt. Eller så har de bara haft ett moment. Det kan vara så att du aldrig kommer få veta det, men vill du få en chans med honom så vänta inte för länge. 

• Anonym (Nenne)

Jag skulle nog oroa mig för att killen så snabbt blev intresserad av en annan kvinna, trots att ni hade en flört på gång. Han skulle inte ha gett sig in i det andra om han var väldigt intresserad av dig. Nu håller han sig borta, för han vill nog undersöka om han kan gå vidare med din väninna. Så han är inte lika intresserad av dig, vilket är sorgligt.

Jag tycker att vänninor inte ska vara med andras män eller pojkvänner, det är djupt osolidariskt. Men man kan inte "paxa" på någon som man inte är ihop med, bara för att man själv är intresserad av personen.

Kärleken är väldigt grym ibland. Hoppas att du har andra vänner som du kan vara med och som kan trösta dig. Vill du egentligen ha en karl som inte verkar helhjärtat intresserad?

• Anonym (sara)
    Anonym (sweet dreams) skrev 2025-04-13 19:26:17 följande:

Hur ska du "göra dig av med" folk som du jobbar med?

Inte mörda dem hoppas jag?

Min gissning är att något litet hände mellan dem, hon har nu dåligt samvete eftersom hon ju inte egentligen är intresserad, det var nog bara ett test/bekräftelsesök. Men han nappade totalt och nu känner hon sig superskyldig och vet inte riktigt hur hon ska bete sig mot någon av er.

Vill du ha en man som plötsligt blivit ledig så är nog mitt råd att inte vänta utan buss på, de som är bra är inte lediga någon längre stund.

Haha, jag är inte typen som kastar mig över män, och det uppskattar han också med mig, det vet jag. 

Men frågställningen handlade mer om vad man gör i situationen. Jag menar göra mig av med dem relationsmässigt. Vara kall, ignorera dem, sluta umgås, de kommer i vilket fall inte bli ett par, för hon är redan i något med två andra och inte så seriös när det gäller relationer.
  • Anonym (sara)
    Anonym (Man vet aldrig om man inte chansar) skrev 2025-04-13 19:31:58 följande:

Jag tänker såhär. 

Ovsett om något hänt mellan dem eller inte så OM du seriöst är intre så kanske det är dags att göra något åt det. Kanske försöka ta det med honom. 
    Annars riskerar du att gå miste om en eventuell chans. Oavsett om det är till vännen eller till någon annan. 

och det kan absolut vara att något hänt. Eller så har de bara haft ett moment. Det kan vara så att du aldrig kommer få veta det, men vill du få en chans med honom så vänta inte för länge. 

Jag förstår hur du menar. Men kanske snarare HON är problemet nu. Hon känner ju till vår historia och hur jag känner. Så varför?
  • Anonym (sara)
    Anonym (Nenne) skrev 2025-04-13 19:38:02 följande:

Jag skulle nog oroa mig för att killen så snabbt blev intresserad av en annan kvinna, trots att ni hade en flört på gång. Han skulle inte ha gett sig in i det andra om han var väldigt intresserad av dig. Nu håller han sig borta, för han vill nog undersöka om han kan gå vidare med din väninna. Så han är inte lika intresserad av dig, vilket är sorgligt.

Jag tycker att vänninor inte ska vara med andras män eller pojkvänner, det är djupt osolidariskt. Men man kan inte "paxa" på någon som man inte är ihop med, bara för att man själv är intresserad av personen.

Kärleken är väldigt grym ibland. Hoppas att du har andra vänner som du kan vara med och som kan trösta dig. Vill du egentligen ha en karl som inte verkar helhjärtat intresserad?

Det kommer aldrig bli en relation mellan dem, jag känner dem för bra för att veta det. Det som stör mig mest är hur osolidarisk hon är. Han kan absolut vara flörtig av sig, det stör mig inte så mycket egentligen, det är mer respekten jag saknar nu, att ingen av dem pratar om varför saker blev så konstiga.
  • Anonym (Nenne)
    Anonym (sara) skrev 2025-04-14 10:09:07 följande:
    Det kommer aldrig bli en relation mellan dem, jag känner dem för bra för att veta det. Det som stör mig mest är hur osolidarisk hon är. Han kan absolut vara flörtig av sig, det stör mig inte så mycket egentligen, det är mer respekten jag saknar nu, att ingen av dem pratar om varför saker blev så konstiga.
    Det var nog lite mer än bara lite flörtande. Flörtande behöver man inte skämmas över så mycket som dom verkar göra.

Du kan ha helt rätt i att de inte passar ihop, men det kanske han inte har fattat ännu.

Hon kanske inte raggade på honom, utan det bara uppstod en oväntad situation.
  • Anonym (sara)
    Anonym (Nenne) skrev 2025-04-14 10:14:10 följande:
    Det var nog lite mer än bara lite flörtande. Flörtande behöver man inte skämmas över så mycket som dom verkar göra.

Du kan ha helt rätt i att de inte passar ihop, men det kanske han inte har fattat ännu.

Hon kanske inte raggade på honom, utan det bara uppstod en oväntad situation.
    Jo, hon hade skämts över det. För hon vet hur känslig situationen är och hon har lyssnat till mig dagligen angående den här mannen. Hon är också väldigt flörtig och har rätt dålig självkänsla. De kan inte ha gjort mer än att flörta då de inte var ensamma.

Men kanske ta dig ett snack med henne och säga vad du tycker om vad som hänt (vad det nu är) att du inte tycker det känns ok att hon ger sig efter någon hon vet att du har känslor för. 
    Om du ska säga upp kontakten eller inte tycker jag ska vara baserat på det samtalet. 

• Anonym (sara)
    Anonym (Man vet aldrig om man inte chansar) skrev 2025-04-14 13:24:22 följande:

Men kanske ta dig ett snack med henne och säga vad du tycker om vad som hänt (vad det nu är) att du inte tycker det känns ok att hon ger sig efter någon hon vet att du har känslor för. 
    Om du ska säga upp kontakten eller inte tycker jag ska vara baserat på det samtalet. 

Hon undviker mig sedan flera dagar. Men vi kommer ses imorgon. Får väl ta det då.
  • Anonym (sara)
    Anonym (Man vet aldrig om man inte chansar) skrev 2025-04-14 13:24:22 följande:

Och nej, det är ju just det som är sårande. För jag tror inte att de passar ihop alls. Och inte att hon är intresserad heller på riktigt, mer är det något hon gör för att boosta sin självkänsla, med väldigt många män.

Sedan han är en annan fråga.
  • Anonym (?)
    Anonym (sara) skrev 2025-04-14 15:50:30 följande:
    Hon undviker mig sedan flera dagar. Men vi kommer ses imorgon. Får väl ta det då.
    Vad ska du säga till henne?

Jag tycker du kan passa på att fråga varför hon undvikit dig. Tycker oxå att du kan säga att du inte ville diskutera detta på jobbet, men att hon inte har gett dig något annat va. 

• Anonym (sara)
    Anonym (?) skrev 2025-04-14 16:17:57 följande:
    Vad ska du säga till henne?
    Jag vet inte längre. Har tänkt på det ett par dagar, och det känns som jag blir barnslig och svartsjuk hur jag än lägger fram det. Men jag kommer nog heller inte klara av att vara varm.
  • Anonym (sara)
    Anonym (Man vet aldrig om man inte chansar) skrev 2025-04-15 21:24:14 följande:

Jag tycker du kan passa på att fråga varför hon undvikit dig. Tycker oxå att du kan säga att du inte ville diskutera detta på jobbet, men att hon inte har gett dig något annat va. 

Ja. Bra där.
Svar på tråden Min kompis raggade nog på mitt kärleksintresse eller tvärtom.