• Anonym (Anonym)

Myom

Hej!

Jag är gravid i v13 och på TUL upptäcktes en myom. Jag hade haft problem med mensen ca 1,5 år innan jag blev gravid och varit på 3 gynundersökningar, men ingenting hittades då. 

Barnmorskan som gjorde TUL så att myom är helt ofarliga. Nu när jag läser på egen hand ser jag att myom kan innebära komplikationer. Jag har bokat ett samtal med min barnmorskan för att få mer information, men skulle vara tacksam om någon kan berätta om personliga erfarenheter (om ni vill såklart).

-är myom helt ofarliga?
    -hur har det gått för er med myom?

tack på förhand! 

• Svar på tråden Myom
  • Anonym (Myom x5)

Hey! Jag har oxå myom. 5 st som va 5-6cm. Togs mått på kub. Och fått tid till läkare för utredning i och med RUL. Det är 3,5 vecka till RUL så jag har inga svar alls än. 
    I mitt fall är de lite större och ganska många. Flera inom sjukvården har sett lite skeptiska ut och svävande om att det kanske bli snitt istället. Det kan ju vara ivägen vid en vaginal förlossning. 

Vi får se vad läkaren säger i början på juni. Vill iaf att de håller bra koll på dem framöver så jag slipper oroa mig hur de växer och är placerade. 

Hur har det gått för dig? Är ju en månad sen du skrev :) 

Svar på tråden Myom