Vad är sant?
Ligger här i sängen och ät både arg och ledsen. Jag vet inte vad som är sant. Min sambo anklagar mig för att vara egoistisk och elak och att han är rädd för mig. Samtidigt är jag rädd för honom och trött på hans sura och negativa attityd. Han har legat i soffan hela helgen utan att prata med mig. Jag har frågat vad han vill göra på påsklovet men han säger att han inte vill göra någonting. Jag behöver åka till mina föräldrar och byta däck på bilen så jag planerade in det. Då tycker han att jag bara gör det som passar mig. Vi har en gemensam dotter på 7 år och så har jag två barn (17 och 14). De pratar han inte med. Han tycker att jag bara bryr mig om mig själv och de stora barnen. Han mår dåligt psykiskt och har ont i kroppen. Han ligger mest på soffan och ser på tv och pratar inte med någon annan än gemensamma dottern. Jag vet inte var jag har honom. Om han är sur eller bara trött. Vi bor trångt och han sover på soffan så ingen annan kan se på tv. Han säger att jag pikar vår gemensamma dotter och ställer högre krav på henne än på de stora barnen. Jag har flera gånger sagt att jag vill gå i parterapi för jag vill förstå honom men han vägrar. Jag är så arg på honom och tycker att han är en idiot men samtidigt är jag rädd. Tänk om han har rätt. Tänk om jag är en elak egoist.