• Anonym (Tossingar)

Sambo vägrar visa sina fötter?!

Min sambo är aldrig barfota, undviker bada, bastu osv. 

Han har aldrig visat sina fötter under våra år, jag har inte reflekterat så jättemycket över det förrän på sistone.

Har har inte ihopväxta tår, och inte simhud. Har frågat men får nej till svar.. Och utanpå strumpan ser tårna välskapta ut så att säga, men jag kan inte låta bli att undra. Haha!

Vad kan det handla om? 

• Svar på tråden Sambo vägrar visa sina fötter?!
  • Anonym (Malin)

Din sambo? Menar du att du aldrig någonsin har sett hans fötter? Sover han med strumpor på? Tar på sig nya strumpor i badrummet efter han har duschat? 
    Jag gillar inte heller att visa mina fötter, för de är fula och misskötta, med torr hud, nagelsvamp som är omöjlig att få bort, osv. Men visst visar jag mina fötter ibland, och min kille ser ju dem, även om jag undviker att tex. lägga upp fötterna i hans knä om jag inte har strumpor (vilket jag oftast har). Din sambo är ju på en helt annan nivå!
    Om jag ska gissa på varför han gör så så tror jag antingen på nagelsvamp eller på någon psykologisk fobi.

• Eurydike
    Svårt att säga! Det kan bero på verkliga eller inbillade defekter (låter så negativt). Eller på att han tycker fötter är äckliga, för det finns det ju vissa som tycker. Jag har en tumme som jag undviker att visa. Den ser ut som en helt normal tumme, men det är lite annorlunda än den andra. När jag var liten tyckte jag att det var jobbigt och att den såg konstig ut, så det är väl det som hänger kvar.
  • Anonym (Eller nåt)

Långvariga fotvårtor som han inte lyckas bli av med?

Män är ju inte alltid bäst på att söka vård så han kanske bara har gett upp och låtit det vara?

Men har han strumpor även i sängen då eller hur funkar det? Låter jättemärkligt...

• Anonym (Tossingar)
    Anonym (Malin) skrev 2025-04-14 18:39:18 följande:

Din sambo? Menar du att du aldrig någonsin har sett hans fötter? Sover han med strumpor på? Tar på sig nya strumpor i badrummet efter han har duschat? 
    Jag gillar inte heller att visa mina fötter, för de är fula och misskötta, med torr hud, nagelsvamp som är omöjlig att få bort, osv. Men visst visar jag mina fötter ibland, och min kille ser ju dem, även om jag undviker att tex. lägga upp fötterna i hans knä om jag inte har strumpor (vilket jag oftast har). Din sambo är ju på en helt annan nivå!
    Om jag ska gissa på varför han gör så så tror jag antingen på nagelsvamp eller på någon psykologisk fobi.

Han har alltid strumpor på. Alltid. 

Ja jag vet inte? Förstår inte alls

• Anonym (Tossingar)
    Eurydike skrev 2025-04-14 19:08:34 följande:
    Svårt att säga! Det kan bero på verkliga eller inbillade defekter (låter så negativt). Eller på att han tycker fötter är äckliga, för det finns det ju vissa som tycker. Jag har en tumme som jag undviker att visa. Den ser ut som en helt normal tumme, men det är lite annorlunda än den andra. När jag var liten tyckte jag att det var jobbigt och att den såg konstig ut, så det är väl det som hänger kvar.
    Ja jag kan inte förstå, han har ändå ?tajta? strumpor så om tårna vore väldigt spretiga så hade jag ju sett det.
    Jag kan inte min värld förstå vad som är bekymret. Vad kan det vara.
  • Anonym (Tossingar)
    Anonym (Eller nåt) skrev 2025-04-14 19:26:04 följande:

Långvariga fotvårtor som han inte lyckas bli av med?

Män är ju inte alltid bäst på att söka vård så han kanske bara har gett upp och låtit det vara?

Men har han strumpor även i sängen då eller hur funkar det? Låter jättemärkligt...

Ja han har strumpor jämt! Kommer han ur duschen så kalsonger och strumpor. Undviker bada och basta, och såna tillfällen där man är barfota.
  • Anonym (Lisa)
    Anonym (Tossingar) skrev 2025-04-14 19:38:22 följande:
    Jag kan inte min värld förstå vad som är bekymret. Vad kan det vara.
    Jag tycker att förslagen du har fått här (nagelsvamp, vårtor eller någon fix idé från barndomen) alla låter rimliga.
  • Anonym (L)

Har ni aldrig duschat ihop? Bastat ihop? 

• Anonym (Tossingar)
    Anonym (L) skrev 2025-04-14 20:09:22 följande:

Har ni aldrig duschat ihop? Bastat ihop? 

Nej aldrig. 
  • Anonym (Tossingar)
    Anonym (Lisa) skrev 2025-04-14 19:42:49 följande:
    Jag tycker att förslagen du har fått här (nagelsvamp, vårtor eller någon fix idé från barndomen) alla låter rimliga.

Jamen.. nagelsvamp eller vårtor känns ju som nåt man borde vilja behandla, eller isllafall inte få komplex över. Det är ju en sorts åkomma och nåt man kanske inte borde få det här beteendet av..

Jag hade förstått om man kanske har två tår som är sammanväxta, vilket inte är helt ovanligt ändå. Det kan man ju födas med. Eller extra hud mellan tårna? 

Men annars kan jag absolut inte se vad det kan vara

Svar på tråden Sambo vägrar visa sina fötter?!