• Anonym (Krissi 97)

Ge mig ert bästa svar till narcissist!

Har haft en relation med en person jag är säker på har starka narcissistiska drag. Han har utnyttjat och svikit mig och jag har helt brutit all kontakt.  Det jobbiga är att han bor i samma område som mig. Han verkar tro att saker ska kunna " vara som vanligt " ( märkt på hans beteende) då jag stött på honom. Jag har inte hälsat och bara ignorerat människan. Är säker på att han förmodligen nån gång kommer försöka inleda nån form av konversation. Tex sommartid på stranden, i affären etc. Kommer typ prata som inget hänt. Ge mig era bästa sätt att bemöta människan! Om han söker samtal med mig! 

• Svar på tråden Ge mig ert bästa svar till narcissist!
  • Vardagsro

Det låter som att du redan gjort det absolut viktigaste, du har brutit kontakten, står upp för dig själv och skyddar din energi. 

Om han säger "Hej, hur är läget?" ? svara kort, tråkigt och utan energi:
    "Jag har inget att säga." Eller 
    "Jag har inget intresse av att prata med dig."
    "Det här samtalet kommer inte att ske."
    "Du är inte en del av mitt liv längre, vänligen respektera det."
    Håll ryggen rak, blick framåt, självsäkra steg. En narcissist märker snabbt om du vacklar , så även om du är obekväm inuti, "spela" självsäker.
  • Anonym (Hur)

Fråga: "Hur blev du narcissist och vad får du ut av det"?

• Anonym (Piggsvin)

Jag har hellre influensa en vecka än pratar med dig.

Måste jag ringa Hells Angels för att bli av med dig? STICK!

Du är dummare än bladlöss om du tror jag tänker snacka med dig- dra!

• Anonym (Tyra)

Säg enbart att du inte vill prata. Om han inte går därifrån då så gör du det. 

• Anonym (Anna)

Varför ens stanna och prata med honom? Om era ögon möts så bara titta bort och fortsätt med ditt. Är ni bland folk och han kommer fram till dig så säg bara att han ska lämna dig ifred. Ganska högt, så andra hör det. 

• Anonym (Krissi 97)
    Anonym (Anna) skrev 2025-04-16 08:22:19 följande:

Varför ens stanna och prata med honom? Om era ögon möts så bara titta bort och fortsätt med ditt. Är ni bland folk och han kommer fram till dig så säg bara att han ska lämna dig ifred. Ganska högt, så andra hör det. 

Jag tänker inte stanna och prata. Men tror att han är så dum att han eventuellt skulle ta chansen inleda konversation med mig om han får möjlighet.  Vi känner samma människor så tex på stranden.  
  • Anonym (Anna)
    Anonym (Krissi 97) skrev 2025-04-16 08:53:22 följande:
    Jag tänker inte stanna och prata. Men tror att han är så dum att han eventuellt skulle ta chansen inleda konversation med mig om han får möjlighet.  Vi känner samma människor så tex på stranden.  
    Om du inte stannar när han tilltalar dig så behöver du ju inte säga något. Då bara fortsätter du att gå.
Svar på tråden Ge mig ert bästa svar till narcissist!