• Tipptapp

Vad uppskattar fritidspedagoger i gåva?

Jag har varit och är fortfarande hemma skitsjuk men fått dispens att ha min son på fritids eftersom mitt skick varit så allvarligt. 

Jag känner verkligen att jag vill ge fritidspersonalen något för att visa min uppskattning när jag har blivit frisk igen. Jag vill ge något som verkligen uppskattas av personalen. Dels så vet jag inte om personalen har ett eget personalrum som dom kan ha sina godsaker för sig själva. Och dels så vet jag inte om personalen är sockerråttor eller om dom är nyttiga av sig. Om dom får fruktkorg och te från skolan osv. 

Jag vill helst ge något som enbart ska gå till personalen men det blir svårt om dom inte har ett eget personalrum. I annat fall så tänker jag att jag kan köpa lite lyxigare frukter och färska bär som både personal och barn får ta del av på fritids.

Så till min fråga - Vad skulle du som fritidspedagog uppskatta i gåva? Eller vad har du gett som varit uppskattat? Kom gärna med förslag. Kostnad max 400kr 

• Svar på tråden Vad uppskattar fritidspedagoger i gåva?
  • Anonym (X)

Va fint av dig att tänka på dem.

Jag har gett chokladaskar av lite finare sort, alternativt om du vill ge till varje person så köp en liten förpackning med kaffe eller te från något tehus. Det brukar vara uppskattat.

• Anonym (som)
    Tipptapp skrev 2025-04-16 12:28:59 följande:
    Vad uppskattar fritidspedagoger i gåva?

Jag har varit och är fortfarande hemma skitsjuk men fått dispens att ha min son på fritids eftersom mitt skick varit så allvarligt. 

Jag känner verkligen att jag vill ge fritidspersonalen något för att visa min uppskattning när jag har blivit frisk igen. Jag vill ge något som verkligen uppskattas av personalen. Dels så vet jag inte om personalen har ett eget personalrum som dom kan ha sina godsaker för sig själva. Och dels så vet jag inte om personalen är sockerråttor eller om dom är nyttiga av sig. Om dom får fruktkorg och te från skolan osv. 

Jag vill helst ge något som enbart ska gå till personalen men det blir svårt om dom inte har ett eget personalrum. I annat fall så tänker jag att jag kan köpa lite lyxigare frukter och färska bär som både personal och barn får ta del av på fritids.

Så till min fråga - Vad skulle du som fritidspedagog uppskatta i gåva? Eller vad har du gett som varit uppskattat? Kom gärna med förslag. Kostnad max 400kr 

Jag tror att det som skulle uppskattas allra mest är ett kort där du skriver ett personligt tack för att de hjälpt dig extra och varit fina med ditt barn. Om det är flera personer så kan de får varsitt kort, eller ett kort till dem gemensamt om du ser dem som en grupp. Båda skulle vara okej tycker jag.

Sen, om du ändå vill ge en gåva, så ska den vara symbolisk och passa alla och ingen. Godis är säkert uppskattat och kan uppskattas även om man inte äter så mkt godis, det blir liksom ändå en tanke som räknas. Och nåt man kan ha på jobbet som extra trevligt. 
  • Anonym (Mia)

Jag hade skickat ett email där jag tackar dem och skriver specifikt vad jag uppskattar med dem, och inkluderat deras chef (-er, kanske ända upp på politikernivå) i konversationen. Ofta får de bara höra när något går fel eller när föräldrar har något de vill kritisera, så att visa uppskattning och belysa hur viktig deras insats är, kan ha stor betydelse.

Svar på tråden Vad uppskattar fritidspedagoger i gåva?