• Anonym (Undrande)

Varför är folk här så missunnsamma när man är lycklig?

Jag har märkt att många här är väldigt missunnsamma och oempatiska. Ett exempel är när jag i vintras skrev här eftersom jag träffat en kille som jag tyckte var helt fantastisk. Jag fick då mothugg från folk som tyckte att man inte kan bli kär så snabbt och att man i min ålder (46 år) måste ha problem med självkänslan när man låter sig påverkas så mycket av någon annan. Jag är väldigt självständig och klarar mig själv men med honom i min  närhet vill jag inte vara ensam.

Jag är fortfarande lika kär i honom, han är fortfarande lika fantastisk och jag är fortfarande förstummad över att jag är tillsammans med en så empatisk, snäll, känslosam, snygg och sexig man. Han är min saknade pusselbit och jag är så lycklig.
  • Svar på tråden Varför är folk här så missunnsamma när man är lycklig?
  • Anonym (why)
    Anonym (Undrande) skrev 2025-04-17 13:43:58 följande:
    Varför är folk här så missunnsamma när man är lycklig? Jag har märkt att många här är väldigt missunnsamma och oempatiska. Ett exempel är när jag i vintras skrev här eftersom jag träffat en kille som jag tyckte var helt fantastisk. Jag fick då mothugg från folk som tyckte att man inte kan bli kär så snabbt och att man i min ålder (46 år) måste ha problem med självkänslan när man låter sig påverkas så mycket av någon annan. Jag är väldigt självständig och klarar mig själv men med honom i min  närhet vill jag inte vara ensam.

Jag är fortfarande lika kär i honom, han är fortfarande lika fantastisk och jag är fortfarande förstummad över att jag är tillsammans med en så empatisk, snäll, känslosam, snygg och sexig man. Han är min saknade pusselbit och jag är så lycklig.
    Varför bryr du dig ens om vad folk på ett öppet forum tycker? Det är inga du känner personligen, du borde inte lägga nån vikt vid deras åsikter?

Det här forumet är för diskussioner och i viss mån hjälp. Men det är inte personliga vänner som man behöver bry sig om eller som känner en djupare.
  • Anonym (Undrande)
    Anonym (why) skrev 2025-04-17 13:51:13 följande:
    Varför bryr du dig ens om vad folk på ett öppet forum tycker? Det är inga du känner personligen, du borde inte lägga nån vikt vid deras åsikter?

Det här forumet är för diskussioner och i viss mån hjälp. Men det är inte personliga vänner som man behöver bry sig om eller som känner en djupare.
    Jag bryr mig egentligen inte men tycker det är märkligt att folk går på, speciellt när någon är glad och mår bra! 

Är det därför folk beter sig så här? För att de inte känner en och gömmer sig bakom en skärm?
  • Anonym (Zed)

Vad var det du ville diskutera i ditt ursprungsinlägg om den nya kärleken? Kan den frågeställningen bidragit till svaren?

• Anonym (Undrande)
    Anonym (Zed) skrev 2025-04-17 23:20:33 följande:

Vad var det du ville diskutera i ditt ursprungsinlägg om den nya kärleken? Kan den frågeställningen bidragit till svaren?

Jag frågade bland annat om fler äldre blivit riktigt kära på äldre dar. Syftet med inlägget var att skriva om min glädje, att jag träffat en helt fantastisk man. Det är något annat med honom, vi är kopplade själsligt också men det skrev jag inte då eftersom allt var så nytt.
  • Anonym (Pippi)

Är ingen som är missunnsam, men många blir med åren och med erfarenhet realistiska. Du skriver att ni träffades i vintras, vilket betyder att det är mindre än 6 månader sen. Ni är fortfarande i förälskelsefasen där allt känns underbart och man ser allt med rosa glasögon. Det är så det ska kännas när man är förälskad. Allt känns så rätt och ibland är det också rätt och då växer en kärlek fram. Ibland är det inte rätt och då går förälskelsefasen över och känslorna svalnar. Förälskelsefasen brukar vara 6-18 månader. Vi är många som varit med om att vara så förälskade och allt har känts så underbart och rätt, bara för att upptäcka efter 6-12 månader att det inte alls var rätt. 
    Som jag skrev först, ingen är missunnsam men många är realistiska. 

• Anonym (Undrande)
    Anonym (Pippi) skrev 2025-04-18 07:55:02 följande:

Är ingen som är missunnsam, men många blir med åren och med erfarenhet realistiska. Du skriver att ni träffades i vintras, vilket betyder att det är mindre än 6 månader sen. Ni är fortfarande i förälskelsefasen där allt känns underbart och man ser allt med rosa glasögon. Det är så det ska kännas när man är förälskad. Allt känns så rätt och ibland är det också rätt och då växer en kärlek fram. Ibland är det inte rätt och då går förälskelsefasen över och känslorna svalnar. Förälskelsefasen brukar vara 6-18 månader. Vi är många som varit med om att vara så förälskade och allt har känts så underbart och rätt, bara för att upptäcka efter 6-12 månader att det inte alls var rätt. 
    Som jag skrev först, ingen är missunnsam men många är realistiska. 

Jo, visst går förälskelsefasen över, helt klart men jag har äntligen träffat någon som jag drömt om väldigt länge. Och jag känner redan en stark och fördjupad kärlek och är väldigt tveksam till att jag skulle känna annorlunda om ett år. Vi är kopplade även på ett själsligt sätt, svårt att förklara men detta är något annat.
Svar på tråden Varför är folk här så missunnsamma när man är lycklig?