• Anonym (Tjockisen)

Kvinnor! Vad är mest avtändande hos en man?

Jag och min partner har haft ett bra sexliv fram till för ett år sedan ungefär. Det senaste året har hon i princip aldrig tagit initiativ till sex och hon klagar jämt över hur ont hon har överallt så att jag inte ska få några idéer. Hon är en 34 årig vältränad tjej så det borde inte vara något allvarligt utan tror mest hon säger det där därför att hon inte vill bli för intim. Igår tog jag upp problemet med henne om att jag vill ha mer sex än henne. Då berättade hon efter ett tag att hon inte tänder på mig längre eftersom jag blivit tjock. Visst jag tränar inte lika ofta nu som innan jag träffade henne men är inte extremt överviktig. Mer än en tjock mage vad är det annars ni kvinnor finner fysiskt avtändande hos en man?

• Svar på tråden Kvinnor! Vad är mest avtändande hos en man?
  • Anonym (Livet som kvinna)

I vanliga fall och om jag är kär: Ingenting.

20 år senare och med PMS: Allt han gör inklusive att andas.

• Anonym (Boo)

Porrtittande får mig att tappa intresset direkt. Om jag vet att en kille brukar sitta och runka till videos av andra som har sex har jag svårt att se något sexigt i honom.

Killar som ständigt snörvlar och harklar sig som små snorungar när de är förkylda. En vuxen man bör ha lärt sig att snyta sig. Samt att hosta och nysa i armvecket. Måste jag lära en man detta kan jag inte vara attraherad av honom längre.

Samma sak med de som sörplar, rapar högljutt eller pratar med mat fulla munnen när de äter. Dåligt bordsskick är inte attraktivt, det känns som om man äter tillsammans med en förvuxen tvååring.

Män som är aggressiva, hårdhänta, dåliga på att lyssna och tänker bara på sig själva, både i sängen och utanför. Om de fått för sig att en äkta alfahanne är ständigt på gränsen till ett vredesutbrott och inte tar hänsyn till andra. Nej tack.

Lata killar. Såna som inte har några ambitioner vad gäller jobb, utbildning, träning eller liknande. Och killar som spenderar mer tid framför datorn än på gymmet/utomhus har jag svårt att attraheras av. Han måste inte ha kropp som en body builder, men jag vill ändå ha en kille som är starkare än jag och som inte degar ihop efter en halvtimmes promenad, eller vars kläder sitter dåligt pga att han är ur form. Och det går inte att säga att man har bra kondition och styrka i grunden så man inte behöver träna, man måste aktivt träna för att behålla styrka och kondition. Annars kommer man få ett bryskt uppvaknande när man blir äldre och kroppen slits ner snabbare.

Det finns väl fler saker jag tycker är avtändande just på grund av att jag är kvinna och biologiskt inställd på att endast välja den allra bästa av män, och nästintill kräkas av tanken på att någon annan eventuellt skulle kunna bli pappa till mina barn 😁 naturen är klok på så sätt. Tanken på att bära ett barn i nio månader för att sedan bli mamma till det, med en man som man inte ser som pappamaterial, är ganska äcklig och därför är vi kvinnor kräsna.

Män däremot har inte lika lätt att få "the ick" av kvinnor eftersom ni är biologiskt inställda på att kunna ligga med vilken kvinna som helst, när som helst, och därmed kunna sprida era gener så mycket som möjligt.

• Anonym (Malin)

Män som är kaxiga, arroganta, ser sig som Guds gåva till kvinnor och som lider av alfahanne-syndrom.
    Smöriga och inställsamma fejkfeminister vars enda mål är att komma under trosorna på en.

Män med dålig hygien och tatueringar. Om de dessutom är rökare är de dubbelt sunkiga.

Män som lovar men inte håller, inte kan passa tider och bara tänker på sig själva.

• Anonym ("Dela med sig")
    Män som vill "dela med sig", extramän, cockold, swinger, gbang, trekant osv osv osv. Allt som innebär fler män än honom själv med mig. Det är min största ick. Värre än värst. Usch och fy.
  • Anonym (Boo)
    Anonym (Malin) skrev 2025-04-19 11:15:01 följande:

Män som är kaxiga, arroganta, ser sig som Guds gåva till kvinnor och som lider av alfahanne-syndrom.
    Smöriga och inställsamma fejkfeminister vars enda mål är att komma under trosorna på en.

Män med dålig hygien och tatueringar. Om de dessutom är rökare är de dubbelt sunkiga.

Män som lovar men inte håller, inte kan passa tider och bara tänker på sig själva.

Åh ja, smöriga feminister glömde jag. Tvi vale.

(Notera nu: det är skillnad på att vara en man som genuint bryr sig om jämställdhet, och att vara en manipulativ "feministkille". Ifall någon undrade.)
  • Queen81

Bristande hygien såsom svettlukt eller dålig andedräkt t.ex. Dödar ALL lust omedelbart.

• Anonym (Helskägg)

Helskägg är hemskt avtändande och jag skulle aldrig låta en man med ett sådant laga mat åt mig, då jag inte vill ha skäggstrån och annat som fastnat i det i maten.

Män som är för servila och vill göra "allt" för sin kvinna, naturligtvis är det attraktivt med män som gör saker för en av kärlek och omtanke, jag menar den typen av män som agerar mer desperat och vill göra "allt" för henne för att binda henne till sig, så att hon ska få skuldkänslor om hon inte längre älskar honom.

Män som är needy, som vill ha en kvinna som är mer av en morsa åt honom än en partner, som är osjälvständiga och inte kan fungera normalt utan en kvinna. Självständiga män som inte ser en kvinna som lösningen på hans problem är hett eftertraktade, men ganska sällsynta.

Män som är arbetslösa och sjukskrivna pga psykiska besvär är verkligen big no no. Eller Samhalls- och dagverksamhets-dito.

• Just Precis

Vad ska du med statistiken till, avgöra om din tjej är norma eller inte? Du vet ju vad hon gillar och ogillar och behöver väl tyvärr förhålla dig till det, inte vad alla andra tycker? 

• Anonym (H)

Tjat, att man inte tror på det man säger osv

• Anonym (Haha så sant)
    Anonym (Livet som kvinna) skrev 2025-04-19 10:26:16 följande:

I vanliga fall och om jag är kär: Ingenting.

20 år senare och med PMS: Allt han gör inklusive att andas.

Kanske FLs mest ärliga inlägg jag läst.
Svar på tråden Kvinnor! Vad är mest avtändande hos en man?