• Anonym (Orkar inte)

Mansbebis

Jag avskyyyyyr min sambo. Inte nog med att vi har haft ett stormigt förflutet. Så är han den värsta mansbebisen jag någonsin träffat. Han vägrar göra nånting, han spelar sina spel, kollar sina serier, Medans jag har 3 jobb, universitetsstudier, våra Barn osv. Han menar att han faktiskt hjälper om jag ber honom. det ligger tydligen inte i mäns natur, dom ska enbart provide and protect. Att han inte försörjer är irrelevant tydligen. Nu har jag i i alla fall frontallob nog för att inse att det är lider mot sitt slut. Det enda problemet är boende. jag kan inte få tag i boende Och vi bor i en lägenhet som hans mamma fixa till oss, så jag kan inte räkna med att bo kvar här och att han flyttar. Hur tar jag mig bort?

• Svar på tråden Mansbebis
  • Anonym (Aja)

Börja med att kolla kring bekanta om någon vet något, skriv upp dig hos diverse hyresvärdar, kolla grupper på sociala medier och se om du kan få tag på något åtminstone tillfälligt. Sen dumpa hans sorgliga arsle, problem solved ? 

• Anonym (Ella)

Har du kollat privata hyresvärdar om du kan få en lägenhet med kort varsel? Har du kollat blocket qasa, om någon hyr ut i andra hand eller hyr ut rum, bara tills du hittar något eget? Facebookgrupper med bostäder som uthyres är ju alltid en idé.

• Anonym (Orkar inte)
    Anonym (Aja) skrev 2025-04-19 12:39:50 följande:

Börja med att kolla kring bekanta om någon vet något, skriv upp dig hos diverse hyresvärdar, kolla grupper på sociala medier och se om du kan få tag på något åtminstone tillfälligt. Sen dumpa hans sorgliga arsle, problem solved ? 

Vore ganska enkelt att få ett andrahandskontrakt, känns dock inte rimligt med två små barn. 
  • Anonym (Aja)
    Anonym (Orkar inte) skrev 2025-04-19 12:41:10 följande:
    Vore ganska enkelt att få ett andrahandskontrakt, känns dock inte rimligt med två små barn. 
    Inte ens tillfälligt? Alternativet är ju alltid att du försöker "banka" in lite vett i honom och han kanske inser allvaret. 
  • Anonym (Ella)
    Anonym (Orkar inte) skrev 2025-04-19 12:41:10 följande:
    Ajdå, det ändrade ju förutsättningarna rejält. Då är nog privat hyresvärd det säkraste kortet, ifall det inte är total kris på boenden där du bor.
  • Sahara95

Varför skaffade du två barn med en sån loser till man? Förundras alltid över kvinnor som försätter sig i en sån situation.

• Anonym (Orkar inte)
    Sahara95 skrev 2025-04-19 13:05:23 följande:

Varför skaffade du två barn med en sån loser till man? Förundras alltid över kvinnor som försätter sig i en sån situation.

Jag var under 18 och hade ingen frontallob på den tiden, eller föräldrar för den delen. 
  • Anonym (H)

Du har valt honom själv och du har valt att skaffa barn med honom. Grattis.

• Anonym (Orkar inte)
    Anonym (H) skrev 2025-04-19 14:44:06 följande:

Du har valt honom själv och du har valt att skaffa barn med honom. Grattis.

Ja när jag var 15 år. det hjälper dock inte mig nu. 
  • Tow2Mater

Studentbostad?
    barnen kan väl bo kvar med pappan sålänge tills du kan ta dem varannan vecka.

Svar på tråden Mansbebis