Anonym (Perspektiv) skrev 2025-04-22 11:27:49 följande:
Men vad är problemet då?
Super hon, använder hon olagliga droger, slår dig, använder ditt namn för att ta lån, spelar bort pengarna till hyran, är kriminell, är serieotrogen, våldtar dig, får psykoser och hotar dig med kniv?
Oj, det är så mycket.
Bristande kommunikation mellan oss. Hon förväntar sig att jag ska vara tankeläsare. Kommunicerar inte alls. När vi väl kommunicerar blir det mycket missförstånd. Hon läser inte kroppsspråk. Tittar inte på mig när vi pratar, utan håller alltid på med nåt annat samtidigt. Kommer aldrig ihåg vad jag sagt, men blir skitsur om jag glömmer nåt. Hon lyssnar inte på mig, men kan själv prata i evigheter om det som bekymrar henne.
Små miniutbrott, och meltdowns från ingenstans. Hon är oberäknelig och inte särskilt stabil vilket skapar stress och trötthet hos mig. Nästan aldrig glad. Det är alltid nåt som tynger henne. Som att bo med ett regnmoln. Det dränerar mig på energi.
Jag tar nästan allt ansvar för det emotionella..
Hon står aldrig fast vid någonting. Lovar hon att göra nåt för mig ändrat hon sig i sista sekunden med nån ursäkt. Hon kan påstå att hon alltid har sagt nånting, alltid tyckt någonting eller velat någonting fast jag vet att det varit totalt tvärt om. Som att hon bara säger vad som passar för stunden.
Sen tar hon plats. Hon är rörig och lite stökig. Jag går hela tiden och plockar..