• Anonym (Trasig)

Kan man hitta ny kärlek igen? Behöver hopp och solskenshistorier.

Hej alla. Jag har efter 3 år blivit dumpad av mannen jag trodde att jag skulle skaffa barn och familj med. Jag har älskat förut och varir kär många ggr men aldrig så här starkt, det här var nåt jag aldrig upplevt innan. Jag är 33 år och klockan tickar.

Är det försent? Jag vill ju ha familj men inte med vemsomhelst. Efter en så stor kärlek kommer "vanlig" kärlek att kännas som ett tröstpris.

Kan man träffa en ny och älska lika starkt? Behöver hopp och går sönder.

• Svar på tråden Kan man hitta ny kärlek igen? Behöver hopp och solskenshistorier.
  • Anonym (Moa)

Det går, men du får inte vara för kräsen. Det finns många konstiga ute på dejtingmarknaden så det gäller att ha tålamod. Själv är jag lite äldre än dig och har dejtat ett tag men inser att jag nog inte kommer hitta någon. Det klickar sällan och det finns alltid någonting som gör att man tvekar eller inte får de rätta känslorna.

• Anonym (C)

Ja det går men glöm allt vad dejtingsajter heter. Det är näst intill omöjligt att träffa en vettig karl där. Försök med gammal hederlig kontakt irl.

• Anonym (Gr)

Självklart kan du bli lika kär igen, men kanske på ett annat sätt!! Så var det för mig! Jag träffade en kille som gjorde mig galet knäsvag. Det tog slut och när jag träffade min nuvarande så var jag jättekär men på ett mer sunt sätt. Det har också växt och blivit starkare med tiden. Känns som en bättre grund när man ska bilda familj.

• Anonym (Trasig)
    Anonym (Moa) skrev 2025-04-22 12:36:16 följande:

Det går, men du får inte vara för kräsen. Det finns många konstiga ute på dejtingmarknaden så det gäller att ha tålamod. Själv är jag lite äldre än dig och har dejtat ett tag men inser att jag nog inte kommer hitta någon. Det klickar sällan och det finns alltid någonting som gör att man tvekar eller inte får de rätta känslorna.

Om jag inte är kräsen kommer jag ju behöva nöja mig nån jag tycker är underlägsen exet :( Jag vill ju hitta någon jag älskar lika starkt.
  • Anonym (Trasig)
    Anonym (Gr) skrev 2025-04-22 12:56:24 följande:

Självklart kan du bli lika kär igen, men kanske på ett annat sätt!! Så var det för mig! Jag träffade en kille som gjorde mig galet knäsvag. Det tog slut och när jag träffade min nuvarande så var jag jättekär men på ett mer sunt sätt. Det har också växt och blivit starkare med tiden. Känns som en bättre grund när man ska bilda familj.

Om man är LIKA kär, hur är det då annorlunda? Jag förstår verkligen inte vad folk menar där. Har alltid tolkat det som att det är mindre passion och det verkar så deppigt.
  • Anonym (Moa)
    Anonym (Trasig) skrev 2025-04-22 12:56:39 följande:
    Om jag inte är kräsen kommer jag ju behöva nöja mig nån jag tycker är underlägsen exet :( Jag vill ju hitta någon jag älskar lika starkt.
    Jo men det är det som är grejen för mig. Jag hade svårt att komma över mitt ex och varenda man jag dejtat lever inte upp till honom. Jag inser alltså att jag måste sänka mina krav om jag ska slippa leva ensam och det vet jag inte om jag är beredd att göra. Jag har jättesvårt att inte jämföra med mitt ex tyvärr och då blir det svårt.
  • Anonym (Trasig)
    Anonym (Moa) skrev 2025-04-22 13:44:11 följande:
    Jo men det är det som är grejen för mig. Jag hade svårt att komma över mitt ex och varenda man jag dejtat lever inte upp till honom. Jag inser alltså att jag måste sänka mina krav om jag ska slippa leva ensam och det vet jag inte om jag är beredd att göra. Jag har jättesvårt att inte jämföra med mitt ex tyvärr och då blir det svårt.
    Får man fråga vilka kriterier ditt ex uppfyller som du har svårt att hitta hos andra? Eller är det bara "det"?
  • Anonym (Moa)
    Anonym (Trasig) skrev 2025-04-22 13:57:46 följande:
    Får man fråga vilka kriterier ditt ex uppfyller som du har svårt att hitta hos andra? Eller är det bara "det"?
    Högutbildad, bra jobb, smart, omtänksam, socialt kompetent, stabil och utan psykiska problem. 
  • Anonym (Gr)

Bara passion tycker inte jag räcker i längden. Så mycket mer som ska finnas i en relation tycker jag.

• Anonym (Gr)

varför blev du dumpad som du skriver? Då var det väl ingen bra relation eller?

Svar på tråden Kan man hitta ny kärlek igen? Behöver hopp och solskenshistorier.