Anonym (E) skrev 2025-04-23 11:40:42 följande:
Jag kanske tolkar fel men jag förstår det som att ts var medveten om misstaget, rätt moraliskt kasst
Hade det varit en vara en gång så hade jag kanske bara spelat dum men flera varor vid två tillfällen, när butiken dessutom har sagt till så borde man ju kanske reagera över att både köttbullar och morötter dök upp fast de inte skulle.
Om du får information om att du ska få en återbetalning, du kollar inte kontot då?
Som sagt, hade jag beställt morötter och köttbullar, och dom sen fanns i kassen, då skulle jag inte reagera över det, att varor som jag beställt faktiskt kommit. Brukar inte läsa kvitton för att se om dom missat någon vara, eller kolla om någon vara inte kommit, var det något man verkligen behövde så märker man ju det när man plockar upp varorna.
Nej jag skulle nog inte kolla kontot, när jag får notifikationen om att jag ska få en återbetalning så skulle jag mest bara notera det, men jag skulle aldrig komma ihåg att kolla om pengarna verkligen kommit in några dagar senare.
Jag kan ju tycka att det butikens fel, om dom stoppar ner varor i kassarna men inte tar betalt för dem, på samma sätt som att det är mitt fel om jag missar att scanna varor när jag självscannar.
(jag skulle dock inte bråka med butiken, utan kunde dom visa att det var så det förhöll sig och dom gjort en massa fel, så skulle jag nog bara betala varorna och sedan byta butik att handla från).