• Dal man

Viktigt att tala om för varandra vad man gillar"sexuellt"

Jag är en man 50+ som aldrig på över 30+år vågat tala om för min sambo riktigt vad jag går igång på rent sexuellt,tror det är väldigt många som har det problemet,för det blir ju lite så att man ej får utlopp för det man egentligen vill,jag har bla vissa feticher jag inte vågar berätta,undviker nästan sex nuförtiden då jag ej blir riktigt tillfredställd blir det mycket nätporr,min sambo är väldigt attraktiv på alla sätt men det fattas det där jag ej fått uppleva pga min egen rädsla att prata om det,finns det fler härute som har samma bekymmer ?

• Svar på tråden Viktigt att tala om för varandra vad man gillar"sexuellt"
  • Anonym (Famntastiskt)

Jag har känt mig tillräckligt trygg med min fru för att våga överskrida en del gränser, på prov. En del har hon gillat, annat har hon ratat, och då ger jag mig för stås.

Lyssna på erotiska noveller. Ja tack.

Bli smekt i anus. Nej tack.

Analsex. Nej tack.

Smisk. Ja tack. 

Oralsex. Ja tack, hemskt gärna.

Spegel i sängen. Tja, okej.

Fantisera om trekant med extra man. Okej.

Och så vidare.

Det har varit fruktansvärt tändande för mig att våga säga och göra saker som man egentligen inte vågar. Det skapar spänning och kittling. Ibland tänker jag att de som är otrogna helt enkelt söker en spänning som de skulle kunna få hemma, om de bara vågade.

• Dal man

Jag har väl också lyckats klämma ur mig småsaker under åren,men skulle vilja så mycket mer..

• Tremere

Jag är i exakt samma situation som TS. 
    Och nu har det gått så lång tid att det är svårt att börja nu. 
    Dessutom så när jag någon gång för länge sedan försökte öppna mig så var det tvärnej att fantisera om något annat än vanilj. 

• Tukt

Man kanske inte ska fokusera på vad man själv önskar, utan mer börja utifrån att ha en bra dialog. En dialog som heller inte alltid behöver bara helt verbal.

• Tyra myra
    Anonym (Famntastiskt) skrev 2025-04-23 16:29:31 följande:

Jag har känt mig tillräckligt trygg med min fru för att våga överskrida en del gränser, på prov. En del har hon gillat, annat har hon ratat, och då ger jag mig för stås.

Lyssna på erotiska noveller. Ja tack.

Bli smekt i anus. Nej tack.

Analsex. Nej tack.

Smisk. Ja tack. 

Oralsex. Ja tack, hemskt gärna.

Spegel i sängen. Tja, okej.

Fantisera om trekant med extra man. Okej.

Och så vidare.

Det har varit fruktansvärt tändande för mig att våga säga och göra saker som man egentligen inte vågar. Det skapar spänning och kittling. Ibland tänker jag att de som är otrogna helt enkelt söker en spänning som de skulle kunna få hemma, om de bara vågade.

Vad är det som hindrar dig att säga detta till din fru?

Jag tror inte att detta skulle vara orsak till otrohet eftersom de flesta otroheter inte är särskilt sexuellt avancerade alls utan ganska misslyckade historier där alkohol och osäkerhet spelar stor roll.

De flesta undersökningarna visar att det mest avancerade sexet sker med sin partner som man litar på.
  • Anonym (Famntastiskt)
    Tyra myra skrev 2025-04-23 18:34:17 följande:

Jag tror inte att detta skulle vara orsak till otrohet eftersom de flesta otroheter inte är särskilt sexuellt avancerade alls utan ganska misslyckade historier där alkohol och osäkerhet spelar stor roll.

De flesta undersökningarna visar att det mest avancerade sexet sker med sin partner som man litar på.
    Jag kanske uttryckte mig otydligt. Jag har vågat föreslå saker för min fru, en del som är lite kinky och kan vara pinsamma att erkänna. Jag har fått intrycket här på FL att en del människor inte törs överskrida skamgränser. Jag har vågat, och vunnit njutning och utveckling av kärlekslivet.

Det där med otrohet kan vi bara gissa om. Det kan stämma det som skriver. Men jag har också läst inlägg av personer som nekats vissa saker hemma och därför skaffar en älskare/älskarinna.
  • Anonym (Utvecklingsprojekt)
    Tyra myra skrev 2025-04-23 18:34:17 följande:

Då får jag vara undantaget som bekräftar regeln.

Jag valde ut min extraman just för att utforska det som inte min man vill eller vågar ta del av, och min extra får allt han vill uppleva.
    Vi har aldrig sex onyktra för det hade inte uppnått syftet och här finns ingen osäkerhet. Det handlar om utveckling med stort utbyte för båda.

Förhoppningen är att vi med denna ventil kan stå kvar i våra relationer tills vi blir gamla och ändå inte vill ha sex mer.
  • Anonym (Tillsammans)

Nu kanske jag är lite fel ute men är det inte så att i en relation tänker man först på att den andre ska ha det skönt och bra. Om man inte klarar av att ge vad den andre vill ha är man inte sexuellt kompatibla.

Man kan ju inte göra om varandras preferenser. 

Personligen tänker jag bara på min partner när vi har sex.

• Mandel

Nu beror det så klart helt på vad det är du vill testa, men går inget av det att införa lite smått på försök under själva samvaron?
    Måste alla saker diskuteras igenom i förväg? Var bara lyhörd och läs kroppsspråket!

Om du vill smeka henne någon annanstans än det vanliga så testa det och se hur hon reagerar. Om hon stelnar, tar bort dina händer osv.
    Samma om du vill bli smekt någonstans så ta hennes händer varsamt och för dem dit och nämn gärna att du skulle vilja känna hur det känns osv.
    Även där är det viktigt att lyssna och läsa in hennes kropps svar och även ord såklart.

Många saker kan man prata om kanske under tiden eller precis efteråt. Inte vid middagsbordet utan i sängen eller vart man nu har haft sex.
    Och börja smått och öka. Får du inte med henne på det lilla så är det nog inte så stor sannolikhet att hon går med på något stort som du inte vågar prata om.

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (Xx)

Jag berättade det mesta men hon bara fnissade bort allt. Försökte igen nåt år efter men fick inget gensvar, hon är inte intresserad av att utveckla vårt samliv för fem öre så jag har lagt ner. Konsumerar porr de dagarna jag är som kåtast, det funkar rätt bra det med och blir mer kravlöst. 

Svar på tråden Viktigt att tala om för varandra vad man gillar"sexuellt"