• Anonym (Ts)

Behöver köpa mobil...

Men är extremt fattig. Kan inte handla på avbetalning eller liknande. Måste vara olåst.
    Vad är mest prisvärt/bäst, att köpa en ny mobil på rea (från exempelvis elgiganten som ofta har en del rea mobiler) eller en begagnad från t.ex refurbed.  Se? Från den sidan får man 12 mån garanti. 
    Att köpa från tradera, blocket eller liknande känns för osäkert.
    Prisklass runt 1500 kr.

Tips och råd emottages tacksamt.

• Svar på tråden Behöver köpa mobil...
  • burleskburkläsk

Den jag skriver på här nu är från Refurbed...som ny, dock tog det typ en vecka längre för den att dyka upp än vad som var tänkt.

1500 är inte mycket, kanske bättre på Elgiganten att ta nåt där till du längre fram kan köpa en annan som kanske kostar mer.

Marketplace på FB kan nog annars vara bra...duvser ju vem som är säljaren...kanske kan du köpa en äldre dam mobil...hon kommer inte blåsa dig och mobilen är troligen i bra skick.

Svårt att välja kan jag tro...

• Anonym (Ts)
    burleskburkläsk skrev 2025-04-23 17:09:00 följande:

Den jag skriver på här nu är från Refurbed...som ny, dock tog det typ en vecka längre för den att dyka upp än vad som var tänkt.

1500 är inte mycket, kanske bättre på Elgiganten att ta nåt där till du längre fram kan köpa en annan som kanske kostar mer.

Marketplace på FB kan nog annars vara bra...duvser ju vem som är säljaren...kanske kan du köpa en äldre dam mobil...hon kommer inte blåsa dig och mobilen är troligen i bra skick.

Svårt att välja kan jag tro...

Vad har du för mobil och hur mycket? Kan nog sträcka mig till 2000 möjligen. Mer pengar kommer jag inte ha på 5 år (skuldsanering) så nån dyr kan jag glömma.
  • burleskburkläsk

A52 har jag, vet inte vad den kostar...

Jag har ingen mobil att sälja men kanske nån på forumet kan hjälpa dig där.

• Anonym (M)

Samsungs A-serie är generellt billig, men duger bra till det basala.
    Elgitarren har just nu rea på A16, för 1990 kr tex. Går säkerligen att hitta något ännu billigare via marketplace om du har Facebook.

Svar på tråden Behöver köpa mobil...