• Lillyan

Sätta igång sin förlossning själv? Kom med tips!

Nu tjejer vill jag ha era bästa tips på hur man får förlossningen att kicka igång (om det ens är möjligt att göra på egen hand). 

Jag vet ju såklart att dom vetenskapliga bevisen för dom flesta metoderna är låga alternativt obefintliga men vad gör man inte för att slippa gå över tiden 😄

Många säger ju att det startat av att dom haft sex, tränat eller gjort annat. Kan inte ni ge mig era bästa tips på vad ni gjorde o hur förlossningen sen startade? Har nån gjort samma sak fler graviditeter o fått förlossningen att komma igång? 

• Svar på tråden Sätta igång sin förlossning själv? Kom med tips!
  • Anonym (Sanna)

Hinnsvepningar och jättenattljusolja. Tre barn vräkta med den metoden!

• Anonym (Nope)

Tror att ungen kommer ut när den är färdig för det.
    Min dotter höll på att trilla ut alldeles för tidigt (hade nog inte klarat sig) men det grejade sig. 
    Bäst före datum passerades så småningom och det testades ett antal "färdknäppar" och raska promenader med spurter mellan lyktstolpar men - nä!
    Hon kom när hon var klar helt enkelt

• Anonym (Går ej)

Jag testade precis allt som gick från 3v beräknad födsel men han kom ändå ut två dagar efter bf.. Så är nog bara hinnsvepning som fungerar. Åt dadlar, hade sex, åt ananas, drack hallonbladste, studsade på boll, gick på trottoarkanter, you name it I did it.. 😅

• Anonym (Hopplöst)

Jag gjorde allt för att kanske få igång det men det blev igångsättning 😅 
    Åt dadlar, ananas, gick trottoarkanter, studsade på boll. Drack hallonblad te, men slutade några veckor innan bf för läste det kunde fördröja. 

Hoppas det drar igång för dig 🥰

• Anonym (Hopplöst)
    Anonym (Går ej) skrev 2025-04-24 07:51:30 följande:

Jag testade precis allt som gick från 3v beräknad födsel men han kom ändå ut två dagar efter bf.. Så är nog bara hinnsvepning som fungerar. Åt dadlar, hade sex, åt ananas, drack hallonbladste, studsade på boll, gick på trottoarkanter, you name it I did it.. 😅

haha exakt samma här, men jag gick ändå tio dagar över 😅
  • Anonym (Mys)

Vid två av tre gånger har mina förlossningar startat spontant efter en kväll med vilt sex, fniss. Startade under tidig morgon, ena med vattenavgång i vecka 38+2 och andra med värkar i vecka 39+0.

Den sista startade med vattenavgång i vecka 37+0, då hade jag inte gjort nåt alls för att försöka sätta igång då det fortfarande var tidigt. 

Svar på tråden Sätta igång sin förlossning själv? Kom med tips!