• Anonym (Hjälp)

Alla ni som varit i en rekryteringsprocess - hjälp!

Jag håller på att förlora förståndet. Jag har varit på två intervjuer för ett drömjobb och det står mellan mig och en till har jag fått veta. Jag var på sista intervjun förra veckan och de sa att de skulle återkoppla denna vecka men nu är det torsdag eftermiddag och jag har ännu inget hör. Jag tänker ju självklart att det är kört att de erbjudit andra kandidaten och inväntar nu ett svar och därav dröjer det innan de kan ringa mig och ge mig besked att jag inte får jobbet. Det var ju röd dag i måndags om det nu spelar roll och det är inom kommunen jag sökt jobbet. Har ni varit med om att det står mellan er och en till men fått besked så sent på veckan eller till och med senare och ändå fått jobbet?

• Svar på tråden Alla ni som varit i en rekryteringsprocess - hjälp!
  • Anonym (C)

Veckan är inte slut

Har du inte hört något på tisdag så ta kontakt

• Anonym (HR horror)

Det är ju aldrig klart förrän det är klart, med bläck på papper. Och ibland inte ens då heller...

Min man som sitter i den anställande änden har t.ex. förlorat två förstahandsval bara senaste månaderna. I ena fallet hade kandidaten dubbla processer igång och valde det andra jobbet, och i det andra började personen plötsligt krångla om extra förmåner som inte gick att enas runt. Och då ringer man snabbt upp nr 2 och undrar om de fortfarande är tillgängliga.

Det viktiga är att du kom så här långt. Då är du säkert en riktigt bra kandidat och du kommer snart att få chansen igen även om du inte hade mest tur den här gången. För i sista varvet är det ofta bara ren rå tur, eller möjligen personkemi, som avgör.

Se det alltid som en vinst när du gått vidare till 50-50, för det är det.

• TL12

De ringer i morgon var så säker 
    typiskt fredagar 

Svar på tråden Alla ni som varit i en rekryteringsprocess - hjälp!