• Anonym (Växlande)

Ena veckan si andra veckan så

Jag har arbetat tillsammans med en kollega ett tag nu och vi har utvecklat en nära och stark relation. Vi har varit varandras parhäst, suttit bredvid varandra och samarbetat i många olika projekt. Vi umgås nästan konstant, och han har varit otroligt omtänksam, stöttande och hjälpsam. Han har ofta avsatt tid för mig, visat genuin omtanke och hört av sig via samtal eller sms bara för att kolla hur jag mår.

Men på senare tid har hans beteende blivit mycket mer oförutsägbart. Ena veckan är han varm, närvarande och engagerad precis som förr. Då känns allt som vanligt, och vi har ett fint samspel. Men så kan det plötsligt komma dagar där han drar sig undan helt, blir kall och distanserad. Den här pendlingen gör mig förvirrad, och jag förstår inte vad den beror på. Självfallet har jag frågat om allt är ok men jag får sällan ett tydligt svar känner jag utan snarare att han inte känner igen sig i det. 

• Svar på tråden Ena veckan si andra veckan så
  • Anonym (Patricia)

Du är kvinna?

Kanske är det så att han vill ha mer av dig än ?ara vara kollega? Han kanske tolkar er nära relation som något annat?  Att han drar sig undan kanske är för att han vill testa dig och er relation? 

Eller så är det tvärtom..att du har känslor för honom som inte är besvarade och att han drar sig undan för att markera sitt ointresse.. 

Är ni singlar Eller upptagen?  Det spelar stor roll i sammanhanget 

Svar på tråden Ena veckan si andra veckan så