Anonym (Vilken klinik?) skrev 2025-04-25 20:37:53 följande:
Hej!
Vilken klinik går du på? Kan vara lättare för andra att svara hur det är just där.
Klinikerna odlar embryona tills de blir blastocyster, vilket brukar motsvara dag när embryot är fem dagar. Gjorde du uttag i måndags innebär det att det är dag fem imorgon lördag. Ibland kan något embryo vara lite segt i utvecklingen och då låter klinikerna dem utvecklas en dag till, så då kan de frysa ned på dag sex. Vid mitt sista uttag fick jag besked muntligt på dag fem om hur många som kunde frysas ned då. Sedan fick jag ett mejl på dag sex om de som odlades extra kunde frysas.
Olika kliniker har sedan olika rutiner kring öppettider på helgen så om just din klinik hör av sig på helgerna är svårt att veta.
Hoppas på glada nyheter för er!
Tack för ditt svar! Nu förstår jag processen bättre. Jag går hos Cmedical Stockholm. De är verkligen helt fantastiska där! Det är bara jag som är lite virrig, ängslig och osäker nu första omgången av IVF. 13 befruktade ägg dagen efter plock som jag håller tummarna för. De har inte helgöppet vad jag vet, så jag får försöka sitta lugnt i båten tills de öppnar igen på måndag. :) Tack snälla!