• Anonym (Ledsen)

Han köpte konsertbiljetter som preset

Han har pratat om det sen vi träffades och jag har lika många gånger sagt nej, jag vill absolut inte gå på konsert av flera orsaker och det vet han. Tydligen ska "vår sångare" uppträda i sommar och han köpte biljetter till oss som "present" till mig. Jag bröt ihop och han trodde jag blev rörd, men när jag sa att det var tvärtom, att jag kände mig ignorerad och förminskad blev han upprörd och (enligt honom) sårad. Han tycker jag ska åka med för hans skull, men jag fortsätter säga nej...

Så ledsen nu...

• Svar på tråden Han köpte konsertbiljetter som preset
  • Anonym (?)

Har du berättat dina "flera orsaker" för honom?

• Spucks

Han tycker att du ska gå med för hans skull? Jo, det är en rimlig önskan. Men då är det ett present till honom, inte till dig. Att ge dig biljetter som present för att han vill gå på konserten och han vill att du ska följa med, är som att ge dig bakredskap i present för han gillar kakor och du ska baka dem till honom,

• Anonym (Ledsen)
    Spucks skrev 2025-04-26 16:31:36 följande:

Han tycker att du ska gå med för hans skull? Jo, det är en rimlig önskan. Men då är det ett present till honom, inte till dig. Att ge dig biljetter som present för att han vill gå på konserten och han vill att du ska följa med, är som att ge dig bakredskap i present för han gillar kakor och du ska baka dem till honom,

Det var en present till "oss gemensamt". Men jag har redan sagt fler gånger än jag kan hålla koll på att jag inte kommer gå på konsert, och ändå så gör han så...
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (?) skrev 2025-04-26 16:25:13 följande:

Har du berättat dina "flera orsaker" för honom?

Ja han vet, men det borde räcka att jag sagt nej oavsett.
  • Anonym (12345)
    Anonym (Ledsen) skrev 2025-04-26 17:45:46 följande:
    Han trodde väl att du skulle ändra dig när favoritartisten kommer hit? Att det skulle vara så speciellt att du kunde överge rädslor eller vad det nu är kopplade till din ovilja att se artister uppträda.
    Sen minns man inte alla detaljer ens partner sagt heller. Han menar förstås inget illa.
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (12345) skrev 2025-04-27 00:12:30 följande:
    Han trodde väl att du skulle ändra dig när favoritartisten kommer hit? Att det skulle vara så speciellt att du kunde överge rädslor eller vad det nu är kopplade till din ovilja att se artister uppträda.
    Sen minns man inte alla detaljer ens partner sagt heller. Han menar förstås inget illa.
    Illa menade han inte, det fattar jag också, men det är likväl respektlöst. Han hade inte glömt, han vet mycket väl att jag sagt nej till det upprepade gånger i vårt förhållande och han vet varför.

Just som jag skrev det insåg jag att det är liknande beteende som exet höll på med... han köpte presenter som utifrån sett såg gulligt ut, men egentligen var ett sätt att pressa mig till saker jag inte ville eller var bekväm med.
  • Maggena

Då får du bara bestämma dig för om du vill vara tillsammans med en kille som inte respekterar dig eller inte. Det är inget som någon här kan hjälpa dig med tyvärr. 

• Anonym (Ledsen)
    Maggena skrev 2025-04-27 03:35:28 följande:

Då får du bara bestämma dig för om du vill vara tillsammans med en kille som inte respekterar dig eller inte. Det är inget som någon här kan hjälpa dig med tyvärr. 

Jag vet inte... han är ju inte såhär för jämnan, men det är sårande ändå...
  • Anonym (12345)
    Anonym (Ledsen) skrev 2025-04-27 18:02:10 följande:
    Jag vet inte... han är ju inte såhär för jämnan, men det är sårande ändå...
    När ni nu pratat om det, vad har ni kommit fram till? 

Att han kan gå med någon annan på konserten och sen sluta att bjuda med dig på liknande saker i framtiden låter rimligt.
  • Anonym (S)
    Anonym (Ledsen) skrev 2025-04-26 17:45:46 följande:
    Har du berättat varför du inte vill gå? Han kanske trodde att det var av ekonomiska skäl och ville då vara snälll och bjuda? Bara en tanke.
    Ett syskon körde över mig nåt så totalt på ett nöjesfält en gång. Jag sa att NEJ, jag tänker inte köpa något åkband, jag gillar inte karuseller, stå i kö och dessutom hade vi i så fall blivit tre i sällskapet och det är sällan bra när de flesta karuseller är gjorda för två. Det är lugnt, jag stannar på marken, njuter i solen, dricker öl och håller väskor och har en lugn mysig dag! Lika fan fick jag ett åkband av mitt syskon för h*n fick för sig att jag inte hade råd. Kände mig helt otroligt överkörd och nonchalerad! Det slutade med att åkbandet kastades. 
    Som sagt, bara en tanke....
Svar på tråden Han köpte konsertbiljetter som preset