Brukar du läsa på Flasback?
Hej, brukar du även läsa det som skrivs på Flashback?
Hej, brukar du även läsa det som skrivs på Flashback?
FB är bättre än FL
Jag är ibland inne på flashback ja, men jag läser inte alla ämnen.
Förr så brukade jag diskutera elektronik, mobil och data på Flashback, men jag har gått över till SweClockers och Swedroid där dom har mer kompetens.
Aktuella brott och kriminalfall kan vara intressant att läsa på Flashback.
Läser ibland på FB men lägger inläggen där i samma låda som katten skiter i.
Det är ju inte IQ- reserven som spekulerar där.
Det händer, dock inte så ofta.
Ja. Det finns mycket roligt och intressant att läsa. Många dummerjönsar men väldigt många skarpa inlägg med. Tycker trådarna modereras väldigt bra, sånt som inte hör till diskussionen tas bort och inte alls så tjafsigt och grälsjukt som på detta forum.
På flashback är det ok att inte vara pk bara man håller sig till ämnet. På familjeliv är det ok att inte hålla sig till ämnet så länge man är pk
Det har hänt ibland i samband med olyckor eller brott. Men så fruktansvärd människosyn många har och så de pratar om andra. Mycket rasistiskt snack också. Mår mest illa av att läsa där.
Ja. Det finns mycket roligt och intressant att läsa. Många dummerjönsar men väldigt många skarpa inlägg med. Tycker trådarna modereras väldigt bra, sånt som inte hör till diskussionen tas bort och inte alls så tjafsigt och grälsjukt som på detta forum.
På flashback är det ok att inte vara pk bara man håller sig till ämnet. På familjeliv är det ok att inte hålla sig till ämnet så länge man är pk
På Flashback läser jag aktuella brottsfall och ekonomitrådarna. De sistnämnda har en hel del riktigt smarta inlägg, bl a e n tråd om förmånsbestämda pensioner med underbart komplexa ekvationer på beräkning av olika värden.
FL är mest tjafs och underhållning att läsa.
Det gör jag. Jag deltar även i diskussionerna. Jag skulle säga att det är av de bättre svenska forumen. Bra moderering och många användare vilket gör kvaliteten på diskussionen hög.
Sen så finns det en del rasister, kvinnohatare och allmänna idioter som förstört ryktet för fb men har man förmågan att inte bry sig om sånt och fokusera på de inlägg som tillför värde så är det inget problem. Tyvärr verkar de flesta inte kunna det, utan skäms för att de läser på Flashback Och distanserar sig genom att säga att ?jag läser endast om det hänt något brott i närheten?.
Läser trådar om aktuella brott och kriminalfall främst, men är också där för att hålla lite koll på incelrörelsen, som har funnit sin hemvist där. Många misogyna män där som ibland verkar vara benägna till vad som helst, bara för att de inte får ligga. Det är på såna ställen killar som begick vansinnesdådet i Örebro frodas.
Ibland vid brott men tröttnar snabbt på alla som pumpar ut rasistiska tillmälen i onödan och tar upp plats i trådarna. I fall där inget är fastslaget och GM är vit som ett spöke.
Läser inte så mycket där längre men loggar in då och då för att se om man fått några nya svar i de trådar man skrivit.
Det är ju två vitt skilda forum. Vet att många dubbelpostar. Poängen med familjeliv i början var väl mest just familjeliv. Graviditet och småbarnsåren osv. Bra grej att dela erfarenheter. Sedan har det väl ballat ur rejält med troll och evighetstrådar. Hänger i känsliga rummet. Sällan något annat. FB är det raka rör. Emellanåt lite för raka rör där kvinnofientligheten och rasismen är jättehög. Hänger i aktuella brott och krimininalitet där. Någon sväng in på kändisskvaller får att kolla vilken som har blivit ertappat med fingrarna i syltburken. Mindre lättkränkta skribenter på FB.
Jag tolkar det som att det är högre i tak och större bredd på skribenterna. Med det inte sagt att FL inte har sin poäng.
Tycker att det verkar som att fb blivit som familjeliv. Ser samma jävla beteende där som här. Där folk hakar upp sig på allt för att skapa drama.