• Tj90

Sköldkörtel hypotyreos - hjälp

Hej, jag har nyss fått tillbaka mina sköldkörtel svar och skulle genast börja äta 50mg thyroxin. Mitt Tsh är 54, jag fick ingen annan information av min läkare. Min symtom lista är väldigt lång, men jobbigast är den extrema tröttheten och depression och att jag har gått upp 17kg. Jag undrar hur länge det har tagit för er andra innan ni alls har börjat märka någon skillnad och börjat må bättre?

• Svar på tråden Sköldkörtel hypotyreos - hjälp
  • Anonym (X)

Min syrra har det. Tog bara någon vecka så var hon piggare. Idag är hon normalviktig har energi som aldrig förr att träna (det la hon på hyllan under lång tid för att hon sov typ hela dygnet) och mår jättebra. 

• Anonym (Sköldis)

Aj aj aj, känner verkligen med dig. Hade liknande TSH som dig för några år sedan och det var jättehemskt. Har aldrig varit så trött i hela mitt liv och jag frös något så fruktansvärt. Det tog 3 mån innan det var bra igen för levaxinet verkar och trappas upp långsamt (iaf för mig) MEN håll ut, för det kommer att bli HELT bra även om det är väldigt svårt att föreställa sig när man är så himla dålig som man är vid sådana värden. Krya på dig!

Svar på tråden Sköldkörtel hypotyreos - hjälp